هشدار اقتصاددان مصری/ از خرید سهام سقوط کرده اجتناب کنید

«محمد العریان» اقتصاددان ارشد موسسه بیمه‌ای آلیانتس به سرمایه‌گذاران هشدار داد تا آنطور که پیش از شیوع ویروس کرونا در بازار به دادوستد مشغول بودند، از خرید سهام در اوضاع آشفته کنونی اجتناب کنند.
کد خبر : ۱۱۱۲۵۲
کرونا

به گزارش ایبِنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی، بنا به گفته العِریان، کرونا به نظر قصد دارد تا خسارت سنگینی را به اقتصاد چین و رشد اقتصاد جهان وارد کند. وی در این خصوص گفت: مدت‌ها تصور می‌کردم رویکرد بازار به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌توانیم بر کوهی از بی‌ثباتی‌های اقتصادی غلبه کنیم اما کرونا متفاوت است. این ویروس قصد دارد چین را فلج کرده و روی سر اقتصاد جهان خراب شود.


وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که سیاست‌های بانک مرکزی چین هم نمی‌تواند با آن مقابله کند. باید به این موضوع بیشتر توجه و تلاش کنیم تا در برابر وسوسه خرید سهامِ سقوط کرده از خود مقاومت نشان دهیم.


بازار بورس وال استریت با وجود سقوط شبانه بازار بورس چین، فعالیت روز گذشته خود را بالاتر آغاز کرد. شاخص داو جونز روز جمعه در بیش‌ترین افت خود از ماه آگوست، ۶۰۳ واحد یا دو درصد کاهش یافت.


این در حالی است که روز گذشته و در آغاز فعالیت بازار بورس چین پس از تمدید تعطیلات سال نو در این کشور، شاخص شانگهای شنزن با سقوط شدید ۷.۷ درصدی مواجه شد و سرمایه گذاران چینی اولین بخت خود را برای نشان دادن واکنش به شیوع گسترده کرونا به دست آوردند. آمار تایید شده مبتلایان به کرونا در چین ۱۷ هزار و ۲۰۵ نفر و تعداد تلفات ۳۶۱ تَن اعلام شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر