خیز بیت‌کوین برای ۱۰ هزار دلار/ پیوند با طلا قوی‌تر از همیشه

مطابق نشانه‌های یک الگوی فنی، روند صعودی قیمت بیت کوین محتمل و به سمت بالاتر از ۱۰ هزار دلار در حرکت بوده و براساس تحلیل‌ها رابطه طلا و بیت کوین در چهار سال اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است.
کد خبر : ۱۱۱۳۶۴
بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از CNN Markets، بازگشت بیت کوین به قیمت گذشته و حتی بالاتر از آن، پس از هجوم در روز گذشته (جمعه) به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر، به شدت محتمل به نظر می‌رسد. پس از آنکه بیت کوین هفته گذشته به نقطه عطفی چشمگیر رسید، تمایل صعودی آن نمودارهای فنی را دستخوش تغییرات زیادی کرده است. 


تقاطع طلایی بیت‌کوین


قیمت بیت‌کوین حالا برای چیزی حدود یک هفته در اکثر زمان‌ها به سمت ۱۰ هزار دلار کشش داشته است. این در حالی بود که رمزارز شماره یک جهان روز گذشته در پلتفرم «جمینی» (Gemini) با رسیدن به بالاترین حد خود از ماه سپتامبر با قیمت ۹ هزار و ۸۷۱ دلار ۳۰ سنت معامله شد و از آن به بعد زیر ۹ هزار و ۸۰۰ دلار ثابت ماند؛ قیمتی که معادل سود هفته ای ۵ درصد است.


سرمایه کنونی بیت کوین با ارزش فعلی، ۱۷۸ میلیارد دلار است و این برابر است با رشد تقریبی معادل ۵۰ میلیارد دلار از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون. فشار صعودی پایدار، به بیت کوین این اجازه را داد تا در نمودار روزانه یک تقاطع طلایی را کامل کند؛ تقاطعی که صعودی‌ترین نشانه در تمامی تجارت‌ها محسوب می‌شود.


تقاطع طلایی زمانی اتفاق می افتد که میانگین تحرک کوتاه مدت (در این مورد، میانگین تصاعدی ۵۰ روزه) از میانگین تحرکات بلندمدت (در این مورد میانگین تصاعدی ۲۰۰ روزه) پیشی می‌گیرد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است، این الگوی کلیدی ۳۱ ژانویه یعنی زمانی که قیمت بیت‌کوین به سمت ۸ هزار و ۲۰۰ دلار روند صعودی پیدا کرد، تکمیل شد.



اگرچه پیش بینی مسیر حرکت بیت کوین به دشوار بودن شهرت دارد اما نمودار روزانه حاکی از افزایش احتمالی آن است. بیت کوین صدرنشین بلامنازع بازار رمزارزها است و به تنهایی چیزی در حدود ۶۴ درصد از کل بازار را در دست دارد. این نفوذ بیش از حد به طور معمول بدین معنا است که آلت کوین و تونکن‌ها در مسیری مشابه بیت کوین در حرکت هستند.


سرمایه کلی آلت کوین در بازار روز گذشته به کمی پایین‌تر از ۱۰۱ میلیارد دلار رسید که البته در ۶ ماه اخیر ارتفاعی جدید محسوب می‌شود. این رمزارز با سرعتی آهسته در حالا تخریب سرمایه بیت کوین است و به همراه توکن‌ها در مجموع ۳۶ درصد از سرمایه کلی بازار را در اختیار دارد.


رابطه بیت کوین و طلا


بیت کوین برخلاف آلت کوین، در نگاه مردم به نظر دارایی امن‌تری محسوب می‌شود و این امر به این دلیل است که بیت کوین و طلا که قدیمی‌ترین و سنتی ترین دارایی مطمئن انگاشته می‌شود، در ماه های اخیر رابطه تنگاتنگی را با یکدیگر ثبت کرده اند.


شرکت تحقیقاتی آرکین که در زمینه تحلیل رمزارزها فعالیت می‌کند ماه گذشته به این موضوع اشاره کرد که رابطه بیت کوین و طلا به بالاترین سطح خود در چهار سال اخیر رسیده؛ سطحی که از سال ۲۰۱۶ به بعد هرگز دیده نشده است.


در حال حاضر، با توجه به تنش‌های فزاینده مابین آمریکا و ایران، این دو دارایی با سرعتی مشابه در حرکت هستند. ایران و ایالات متحده از رویارویی مستقیم اجتناب کرده اند اما طلا و بیت کوین در مسیری مشابه و یکنواخت معامله می‌شوند.


گرچه برای آنکه بیت کوین را «طلای دیجیتال» بدانیم، هنوز خیلی زود است اما هر دوی آنها وجوه تشابه قابل توجهی دارند. اما اینکه آیا این وجوه تشابه در جمع صندوق های پوشش ریسک، مدیران سرمایه گذاری و سایر سرمایه گذاران سنتی احساس مشابهی را ایجاد کند، نیازمند گذشت زمان است. با این حال، در شرایط فعلی بیت کوین همچنان از سوی اهالی عصر دیجیتال و علاقه‌مندان به فناوری مورد حمایت است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر