20 بهمن 1398 - 09:14
مرادی در گفت وگو با ایبِنا،

طرح گام رشد اقتصادی را نشانه رفته است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح گام از سوی بانک مرکزی، گفت: قرار گرفتن در مسیر این طرح می تواند مشکلات ناشی از تورم را در کشور کاهش دهد.
کد خبر : ۱۱۱۴۰۱
مجلس

منصور مرادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه طرح گام یکی از اقدامات درخور بانک مرکزی در راستای حمایت از نقدینگی در گردش واحدهای تولیدی و در نتیجه رشد اقتصادی کشور است، گفت: قرار گرفتن در مسیر این طرح می تواند مشکلات ناشی از تورم را در کشور کاهش دهد.


نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کشورها با اتخاذ تدابیری توانسته اند روند رشد اقتصادی خود را شتاب دهند، افزود: طرح گام می‌تواند ضمن کمک به رشد اقتصادی اتکا به درآمدهای نفتی را نیز کاهش دهد از این رو به منویات مقام معظم رهبری نیز نزدیک تر است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه طرح گام از اقدامات سنجیده بانک مرکزی است که می تواند تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را بی اثر کند، تصریح کرد: این یک طرح بزرگ تحول گرایانه در عرصه اقتصاد کشور است از این رو باید منتظر عواید مثبت بسیار آن و رشد همه جانبه باشیم.


مرادی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بسیار مناسب شکل گرفته میان بانک ها در اجرای طرح گام نشان از برنامه مداری بانک مرکزی برای سکان داری شبکه مالی کشور دارد، گفت: انتشار اوراق گام و تامین مالی بنگاه‌ها از طریق اعتبار بانک‌ها می‌تواند هزینه تامین مالی برای بنگاه‌ها را کمتر کند که این یکی از اهداف بلند مدتی بوده که خوشبختانه به زودی محقق خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح گام باید آماده ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور همچون ساماندهی بازار ارز باشیم، افزود: خوشبختانه توفیق بانک مرکزی در ساماندهی ارزی اطمینان خاطر کافی در اجرای سایر برنامه ها و طرح ها را ایجاد کرده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح های آزمون پس داده بانک مرکزی مورد تایید است از این رو حمایت های لازم در صورت لزوم انجام خواهد شد.

برچسب ها: اقتصاد طرح گام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر