سقوط ارزش دلار پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

بدنبال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به عنوان اقدامی اضطراری برای حفاظت از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان برابر تبعات شیوع ویروس کرونا، ارزش دلار سقوط کرد.
کد خبر : ۱۱۲۲۱۳
دلار

به گزارش ایبِنا از رویترز، فدرال رزرو امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از کاهش نرخ بهره به نصف و رساندن آن به محدوده‌ای مابین یک تا ۱.۲۵ درصد خبر داد.


در بیانیه فِدرال رزرو آمده است: شالوده اقتصاد آمریکا مستحکم می‌ماند. با این وجود ویروس کرونا تهدیدهایی تدریجی را متوجه فعالیت‌های اقتصادی می‌کند. به همین دلیل (تهدیدها) و در راستای حمایت از نیل به اهدافی از جمله اشتغال حداکثری و ثبات قیمتی، کمیته بازار باز فدرال رزرو تصمیم گرفت تا نرخ بهره را کاهش دهد.


شاخص دلار که قدرت این ارز را برابر سبدی ارزی متشکل از ۶ ارز بزرگ اندازه گیری می‌کند، با افت ۰.۵۵۵ درصدی روی عدد ۹۶.۹۹۱ ثابت بود اما پس از تصمیم کاهش نرخ بهره، به پایین‌ترین سطح خود در ۶ هفته اخیر یعنی ۹۶.۹۲۶ رسید.


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در واکنش به کاهش نرخ بهره در پیامی توییتری نوشت: فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داده اما سیاست‌های تسهیلی بیشتر و مهم‌تر از آن، در یک سطح قرار گرفتن کنار دیگر کشورها/رقبا است. ما با دیگران در یک سطح رقابت نمی‌کنیم. این برای آمریکا منصفانه نیست. سرانجام زمان آن فرا رسید تا فدرال رزرو پیشگام شود. سیاست تسهیلی بیشتر و کاهش بیشتر در نرخ بهره!


فِدرال در حالی اقدام به کاهش نرخ بهره کرد که تنها چند ساعت پیش از آن مقامات اقتصادی گروه جی ۷ اعلام کردند که در راستای دستیابی به رشد اقتصادی قدرتمند و پایدار و همچنین ایمن بودن در برابر  تهدیدهای ناشی از شیوع سریع کرونا، از تمامی ابزار سیاستی مناسب بهره خواهند برد.


همزمان با نگرانی دنباله دار سرمایه گذاران در خصوص تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ارزش یِن ژاپن و فرانک سوئیس برابر دلار بالا رفت.


ژاپن بزرگ ترین اعتباردهنده جهان محسوب می شود و یِن نیز به طور معمول در زمان های تنش ژئوپولیتیکی یا مالی، سرمایه گذاران را به سوی خود جذب می کند، از این رو ارزش آن برابر دلار یک درصد افزایش پیدا کرد و فرانک نیز به عنوان یک سرمایه گذاری امن دیگر رد زمان بحران، ۰.۷ درصد بالا رفت.


یورو نیز برابر دلار ۰.۵۷ درصد افزایش داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر