شاخص ها فرو ریختند :

روز سیاه بورس آمریکا

بورس آمریکا روز گذشته بدترین روز خود را از ۱۹ اکتبر ۱۹۸۷ یا همان دوشنبه سیاه به بعد تجربه کرد تا سرمایه گذاران بیش از پیش نسبت به تصمیم قریب الوقوع فدرال رزرو برای کاهش بیشتر نرخ بهره مطمئن شوند.
کد خبر : ۱۱۲۴۹۱
بورس آمریکا

به گزارش ایبنا به نقل از سی ان ان، وال استریت حالا دیگر رسما به قلمرو بازار خرسی پا گذاشته و اطمینان دارد که فدرال رزرو برای واکنش به وحشت ناشی از شیوع سریع ویروس کرونا، از سبک سال ۲۰۰۸ خود برای کاهش نرخ بهره استفاده خواهد کرد.


موسسه بارکلیز پیش بینی کرد که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را باردیگر کاهش خواهد داد که البته ممکن است این کار را در جریان یک نشست اضطراری زودتر از موعد انجام دهد.


اقتصاددانان بارکلیز در یادداشتی خطاب به موکلان خود نوشتند: با توجه به رویکرد منفی فعلی سرمایه گذاران و تشدید عملکرد ضعیف بازار، معتقدیم که پاسخ شدیدتر (فدرال رزرو) تضمینی است.


تا چند هفته پیش فکر کردن به اینکه فدرال رزرو در سال ۲۰۲۰ به بازگشت به نرخ بهره سال های روکود بزرگ نیاز پیدا کرد، قابل تصور نیست اما پس از آنکه شاخص داو جونز با افت بیش از هزار و ۴۰۰ واحدی یا بالغ بر ۷ درصدی،  بدترین روز خود را از سال ۱۹۸۷ تاکنون تجربه کرد، بازار با احتمال ۹۵ درصدی معاملات آتی خود را با احتساب نرخ بهره قریب الوقوع با کاهش ۱۰۰ نقطه پایه انجام داد؛ در صورت وقوع چنین اتفاقی نرخ بهره مابین صفر تا ۰.۲۵ متغیر خواهد بود.


علاوه بر این، فدرال رزرو برای آرام کردن بازار وحشت زده اقدام قابل ملاحضه و ناگهانی دیگری را انجام داد و متعهد شد تا ۱.۵ تریلیون دلار به بازار مالی تزریق و در نتیجه این اقدام، برنامه خرید اوراق دوران رکود بزرگ را موسوم به تسهیل کمی دوباره راه اندازی کند.


بدنبال تصمیم روز گذشته دونالد ترامپ مبنی بر تعلیق ۳۰ روزه تمامی سفرها از اروپا به خاک آمریکا، بازار بورس نیویورک متشنج شد و قیمت نفت نیز کاهش پیدا کرد.


دستور ممنوعیت مسافرتی ترامپ از امروز (جمعه) اجرایی است اما بریتانیا را شامل نمی شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر