کرونا۳۳۱میلیارد دلار از اموال ثروتمندان جهان را یک روزه برباد داد

پس از آنکه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ روز گذشته بیشترین افت خود را طی هشت سال اخیر تجربه کرد، ۵۰۰ ثروتمند جهان در مجموع ۳۳۱ میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست دادند.
کد خبر : ۱۱۲۵۰۲
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس‌دِی، از نیویورک و پاریس گرفته تا سائوپائولو و هنگ کنگ خسارت‌های وارد شده به ثروتمندان جهان بی سابقه بوده است.


سقوط این هفته بازارهای جهان پایان یک دهه روند صعودی آن بود؛ روندی که به ثروتمندان سیاره خاکی کمک کرد تا ظرف کمتر از دو ماه گذشته در مجموع ۶.۱ تریلیون دلار بیاندوزند.


اما هراس‌های روزافزون ناشی از شیوع ویروس مهلک کرونا و سقوط قیمت نفت که دماغه بازارهای جهان را نزولی کرد، این ثروت اندخته را طی چهار روز گذشته بر باد داد و در نتیجه آن مجموع ضررهای آنان را از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹۵۰ میلیارد دلار رساند.


به عبارت دیگر، از آغاز سال جدید میلادی ثروتمندان جهان در مجموع ۱۶ درصد از ثروت خالص خود را از دست داده اند؛ رکود بازارها میلیونرها را از اقصی نقاط جهان و انواع و اقسام صنایع به خاک سیاه نشانده است.


نگرانی‌های فوق ثروتمندان جهان را از شرایط موجود می‌توان به وضوح در افزایش تقاضا برای هواپیماهای اختصاصی، لغو شدن مراسم‌های خیریه و کوچ دسته جمعی آنان به امارت‌های شخصی و دورافتاده‌شان مشاهده کرد.


تدابیر جهانی برای تحدید گسترش کووید-۱۹ محدودیت‌هایی را برای این دسته افراد به وجود آورده است که به ندرت می‌توانستند چنین محدودیت هایی را برای خود متصور شوند.


«هارولد هم» یکی از چهره‌های پرنفوذ و نام آشنا در صنعت شِیل آمریکا پس از سقوط شدید بهای نفت بدنبال جنگ نفتی درگرفته مابین روسیه و عربستان و همچنین فرمان مسافرتی اخیر «دونالد ترامپ» مبنی بر ممنوعیت سفر از اروپا به خاک آمریکا برای مدت ۳۰ روز، تقریبا نیمی از ثروت خالص خود را از دست داد و متعاقبا از شاخص میلیاردرهای بلومبرگ خارج شد.


«میکی آریسون» رییس گروه کارنیوال کورپوریشن –بزرگ‌ترین شرکت خدمات توریستی و گردشگری آمریکایی-بریتانیایی - پس از ریزش ۳۱ درصدی سهام این شرکت و رسیدن آن به پایین ترین سطح در ۲۳ سال اخیر، رتبه ششم ثروتمندترین افراد جهان را از دست داد.


این شرکت اعلام کرده است که تمامی سفرهای دریایی خود را با خطوط کشتیرانی کروز برای دو ماه به حالت تعلیق درآورده است.


ثروتمندان حاضر در بخش‌های بالایی فهرست،  متحمل ضررهای یک روزه به مراتب چشمگیرتری شدند. «برنارد آرنولت» رییس شرکت LVMH، حدود ۹.۵ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داد و دارایی خالص «جف بزوس» مالک شرکت آمازون نیز ۸.۱ میلیارد دلار کاهش یافت.


۵۳ میلیاردر جهان، شاهد بیشترین افت دارایی‌های خود از زمان حضور در فهرست بلومبرگ بودند.


این در حالی است که ۲۴ نفر از ثروتمندترین افراد روسیه سال جاری در مجموع ۶۵ میلیارد دلار از ثروت خود از دست داده اند که بخشی از آن به دلیل جنگ نفتی است که «ولادیمیر پوتین» با ریاض آغاز کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر