02 فروردين 1399 - 08:53
به منظور کمک به اقتصاد در بحران کرونا؛

دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را می‌پردازد

بریتانیا در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که به منظور پرداخت دستمزد کارگران و کاهش قابل انتظار نرخ بیکاری به دلیل تعطیلی عمده بخش اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شرکت‌ها پول تزریق می‌کند.
کد خبر : ۱۱۲۷۳۶
بریتانیا

به گزارش ایبِنا، «ریشی سوناک» وزیر دارایی بریتانیا گفت: امروز اعلام می‌کنم که برای نخستین بار در تاریخ ما (بریتانیا) دولت وارد عمل شده و حقوق مردم را پرداخت می‌کند.


او گفت که در مورد این برنامه هیچ محدویت مالی وجود ندارد.


سوناک علاوه بر این اعلام کرد که کسب و کارها می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیارد پوند (۳۵ میلیارد دلار) از مالیات بر ارزش افزوده دارایی‌های خود را پرداخت نکنند؛ مبلغی که آنها به طور معمول ظرف سه ماه به مامورات مالیاتی پرداخت می کردند.


سوناک در جریان این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: این اقدام تزریق بیش از ۳۰ میلیارد پوند معادل ۱.۵ درصد از رشد ناخالص داخلی به کسب و کارها است.


پیش از این، «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا دستور تعطیلی رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و کلوپ های شبانه و سایر کسب و کارها را در راستای کُند کردن روند شیوع ویروس کرونا صادر کرده بود.


سوناک که اوایل هفته جاری از مجموعه ای از اقدامات دیگر در راستای کمک به شرکت‌ها رونمایی کرده بود، گفت که دولت بریتانیا ۸۰ درصد از حقوق کارکنان خانه‌نشین را تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ پوند (۲ هزار و ۹۳۰ دلار) در ماه پرداخت می کند.


سوناک گفته است که این اقدام تا پایان آوریل ادامه خواهد داشت.


سایر اقدامات دولت بریتانیا در راستای کمک به اقتصاد این کشور، کمک ۷ میلیارد پوندی به نظام رفاهی را در بر می‌گیرد.


دویچه بانک آلمان امروز اعلام کرد که بریتانیا در سال ۲۰۲۰ با خطر کاهش ۴ درصدی رشد اقتصادی روبرو بوده و علاوه بر این، نرخ بیکاری را برای این کشور بیش از دوبرابر نرخ فعلی و بیش از ۸ درصد پیش بینی کرد.


بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه، نرخ بهره را به ۰.۱ درصد یعنی کف تاریخی خود رساند و از افزایش برنامه خریداری اوراق دولتی خبر داد.


در آمریکا، دولت «دونالد ترامپ» و کنگره این کشور به منظور کمک به شرکت های کوچک و کارکنانشان و همچنین حمایت از نظام بهداشت، در حال مذاکره بر سر رونمایی از بسته یک تریلیون دلاری خود شامل اعطای چک‌هایی به ارزش یک هزار و ۲۰۰ دلار به تک تک شهروندان این کشور هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر