05 فروردين 1399 - 09:23
در راستای نجات اقتصاد از ضربه کرونا؛

آغاز فاز اول تخصیص وام ۳۳۰ میلیارد پوندی بریتانیا به کسب و کارها

دولت بریتانیا روز دوشنبه فاز نخست طرح تخصیص وام ضمانتی ۳۳۰ میلیارد پوندی خود را به کسب و کارها برای مدیریت ضربه اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا درآورد.
کد خبر : ۱۱۲۷۶۸
بریتانیا

به گزارش ایبِنا از رویترز، این طرح به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می‌کند تا با دریافت وام تا سقف ۵ میلیارد پوند، وقفه ها و اختلال ایجاد شده ناشی از کرونا را در روند تجارت خود مدیریت کنند.


وزیر دارایی بریتانیا در این خصوص گفته است که «هر کسب و کار پایدار با بازدهی حداکثر ۴۵ میلیون پوند می‌تواند برای دریافت این وام ۱۲ ماهه بدون بهره درخواست خود را به بانک ها ارائه دهد؛ ۸۰ درصد این وام توسط دولت ضمانت می‌شود.


«آلوک شارما» وزیر تجارت بریتانیا گفت: می‌دانیم که کسب و کارها در این مقطع بی‌سابقه به بودجه نیاز مبرمی دارند. وزارت دارایی انگلستان اعلام کرده است که به منظور حصول اطمینان از دسترسی کسب و کارهای بزرگ و متوسط به منابع مالی مورد نیازشان، اقدامات بیشتری در دستور کار قرار داده است.


بانک مرکزی انگلیس نیز تایید کرد که برنامه خرید اوراق تجاری را آغاز کرده است؛ اوراقی که پیش از شیوع ویروس کرونا از سوی کسب و کارهایی با رتبه «قابل سرمایه گذاری» در ریتینگ اعتباری و یا قدرت مالی مشابه آن صادر شده بود.


«اندرو بیلی» رییس کل بانک مرکزی انگلستان هفته گذشته گفت که این بانک به دنبال یافتن راهی است تا از آن طریق دسترسی به این بودجه را برای شرکت‌هایی با رتبه بندی اعتباری پایین‌تر فراهم و یا از طریق خریداری سایر ابزارهای مالی همچون اوراق تجاری با پشتوانه دارایی به شرکت های مذکور کمک کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر