18 فروردين 1399 - 17:06

افزایش ارزش دلار برابر یِن در آستانه اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن

انتشار اخبار مبنی بر کاهش شمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ در اروپا و در سوی مقابل افزایش مرگ و میر در ژاپن و سایر مناطق آسیا، ارزش دلار آمریکا را برابر یِن افزایش داد.
کد خبر : ۱۱۳۰۲۷
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، همزمان با اینکه رویکرد بازارها کمی به حالت ریسک پذیری خود بازگشته است، ین ژاپن ارزش خود را از دست داد و در سوی دیگر، ارزش دلار استرالیا و نیوزیلند افزایش یافت.


«کیت جوکس» استراتژیت بانک سوسیته ژنرال بلژیک گفت: در نتیجه تشدید شرایط ناشی از ویروس در ژاپن و همچنین احیای نسبی بازار بورس، رویکرد بازار ارز نسبت به ین تضعیف شده است.


قیمت هر دلار آمریکا با رشد ۰.۷درصدی برابر ارز ژاپن، به ۱۰۹.۳۸ ین رسید تا بالاترین رشد ۱۰ روز اخیر خود را تجربه کند؛ این در حالی است که ارزش دلار استرالیا برابر همتای آمریکایی خود با افزایش ۱.۳ درصدی روبرو شد.


یورو برابر دلار آمریکا خنثی بود؛ هر یورو بدون تغییر با ۱.۰۸۰۵ دلار معاوضه شد.


شاخصی که ارزش دلار را برابر ۶ ارز اصلی دنبال می‌کند نیز بدون تغییر باقی ماند.


جوکس معتقد است که «حرکت به سوی خرید نسخه‌ای از اوراق موسوم به «کرونا باندز» در نشست فردای یوروگروپ، می‌تواند روند بازی را به سود یورو عوض کند.»


وزرای دارایی منطقه یورو قرار است فردا (سه شنبه) در خصوص سه گزینه ضربتی در حمایت از اقتصاد در بحران کرونا، به اجماع برسند.


ایتالیا روز گذشته کمترین آمار تلفات را در دو هفته اخیر گزارش کرد؛ فرانسه نیز از کاهش آمار مرگ و میر خبر داده و آلمان نیز برای چهارمین روز متوالی از کند شدن روند ابتلا گزارش هایی را منتشر کرده است.


این در حالی است که اندونزی امروز ۲۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرد؛ رقمی که از زمان اعلام نخستین موارد ابتلا در ماه گذشته، بیشترین جهش روزانه افراد آلوده به این ویروس محسوب می شود.


ژاپن نیز از فردا وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد؛ این در حالی است که کمبود تخت و افزایش شمار مبتلایان در بیمارستان‌ها، سیستم بهداشتی توکیو را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر