20 فروردين 1399 - 15:22

کمک ژاپن به کشورهای کم‌درآمد از طریق صندوق بین‌المللی پول

ژاپن اعلام کرد که هفته آینده نسبت به مشارکت در یکی از بنیادهای صندوق بین المللی پول به منظور در نظر گرفتن معافیت بدهی برای کشورهای کم درآمدی که از شیوع کرونا ضربه سختی خورده اند، متعهد خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۳۰۹۷
ژاپن

به گزارش ایبِنا از آساهی شیمبون، تعهد ژاپن در این راستا توسط «تارو آسو» وزیر دارایی این کشور به همراه کمک‌هایی دیگر در یکی از نشست‌های هفته آینده صندوق بین المللی پول و وزرای دارای گروه جی۲۰ انجام خواهد شد.


براساس اظهارات یکی از مقامات وزارت داریی ژاپن که به شرط حفظ هویت با رویترز گفت‌وگو کرده، طرح مذکور هنوز نهایی نشده است؛ ژاپن در سال ۲۰۱۶ متعهد شد که ۲۰ میلیون دلار به این بنیاد کمک کند.


نشست صندوق بین المللی پول و گروه جی ۲۰، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.


کمک‌های ژاپن به این بنیاد از طریق بسته محرک ۹۹۰ میلیارد دلاری که این کشور روز گذشته و در راستای تعدیل آثار اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا رونمایی کرد، تامین خواهد شد.


براساس اعلام صندوق بین المللی پول، بنیاد مهار فاجعه و امدادرسانی که توسط این نهاد بنیانگذاری شده است، برای کشورهای واجد شرایط معافیت‌های بدهی فراهم می‌آورد. این تسهیلات در جریان شیوع اِبولا در سال ۲۰۱۴، به شکلی خاص مثمرثمر بود.


صندوق بین المللی پول با کمک کشورهای خَیر، قصد دارد تا بودجه این بنیاد را از ۲۰۰ میلیون به یک میلیارد دلار ارتقا دهد.


ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱.۴ میلیون نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و بالغ بر ۸۲ هزار تن را به کام مرگ کشانده و تمهیدات و اقدامات قرنطینه فزاینده‌ای که از سوی دولت‌ها اتخاذ شده، اقتصاد جهان را آشفته کرده است.


اقتصاددانان ارشد صندوق بین لمللی پول دوشنبه هفته جاری اعلام کردند که پاندومی کرونا، اقتصاد جهان را به سوی رکودی به مراتب سخت‌تر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ سوق داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر