04 ارديبهشت 1399 - 20:01

اصلاح نزولی قیمت نفت و فلزات در پیش بینی جدید بانک جهانی

بانک جهانی با اشاره به رکود اقتصادی جهان ناشی از پاندمی کرونا، پیش بینی خود را از قیمت نفت و فلزات کاهش داد و اعلام کرد که این شوک اقتصادی، به کشورهای در حال توسعه آسیب بیشتری وارد می کند.
کد خبر : ۱۱۳۵۸۸
بانک جهانی

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس اعلام بانک جهانی، انتظار می‌رود قیمت هر بشکه نفت خام در سال جاری به طور میانگین حوالی ۳۵ دلار نوسان کند؛ رقمی که در مقایسه با میانگین سال گذشته میلادی ۴۳ درصد کمتر است.


این نهاد در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: اصلاح نزولی پیش بینی‌ها منعکس کننده کاهش تاریخی میزان تقاضای جهانی است.


بانک جهانی در ادامه تاکید کرد که تولید مازاد توسط اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان روند نزولی قیمت طلای سیاه را تشدید کرده است.


مطابق پیش بینی این نهاد بین المللی، قیمت فلزات در سال جاری به طور کلی با افت ۱۳ درصدی مواجه خواهد شد اما طلا که همواره به طور سنتی سرمایه‌ای امن محسوب می‌شود، افزایش حدود  ۱۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.


بانک جهانی در ادامه افزوده است که انتظار می‌رود بحران بهداشتی جاری بر قیمت کالاهای کشاورزی تاثیر معتدل و نسبی بگذارد اما اختلال در زنجیره تولید می‌تواند برخی مناطق را با خطر امنیت غذایی مواجه کند.


«مختار دیوپ» نایب رییس صندوق بین المللی در بخش زیرساخت‌ها گفت: شوک عظیم وارد شده به بازارهای کالا و قیمت پایین نفت می‌تواند ضربه سنگینی را به کشورهای در حال توسعه وارد کند.


این سازمان توصیه کرد که دولت‌ها نسبت به اصلاح برنامه‌های یارانه انرژی اقدام کنند تا منابع برای واکنش اضطراری به ویروس کرونا آزاد شده و در ادامه کشورها را از اعمال تعرفه یا سایر سپرهای تجاری به منظور محافظت از اقتصادی داخلی خود برحذر داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر