05 ارديبهشت 1399 - 17:16
بدنبال تشدید شیوع کرونا و نزول بهای نفت؛

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره کلیدی را ۵۰ نقطه پایه کاهش داد

بانک مرکزی روسیه امروز (جمعه) نرخ بهره کلیدی بانکی این کشور را به اندازه ۵۰ نقطه پایه کاهش داد و آن را به ۵.۵ درصد رساند.
کد خبر : ۱۱۳۵۹۸
بانک مرکزی روسیه

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، بدنبال تداوم شیوع ویروس کرونا و ریزش تاریخی بهای نفت در روزهای اخیر که تهدیدی بی‌سابقه را متوجه اقتصاد روسیه کرده است، بانک مرکزی این کشور این تصمیم را اتخاذ کرد.


بانک مرکزی روسیه علاوه بر این، پیش بینی خود را از رشد اقتصادی مسکو کاهش داد و اعلام کرد براساس برآوردها، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ با کاهشی بین ۴ تا ۶ درصدی مواجه خواهد شد و این رقم در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ احیا شده و به ترتیب بین ۲.۸ تا ۴.۸ و ۱.۵ تا ۳.۵ درصد خواهد بود.


در بیانیه منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه آمده است: نیروهایی که در تحرک احیای اقتصادی دخیل هستند تا اندازه زیادی به وسعت و مثمرثمر بودن اقدامات دولت و بانک مرکزی روسیه در راستای تعدیل عواقب ناشی از پاندمی کرونا، بستگی دارد.


براساس گزارش‌ها، تا به امروز مسکو بیش از ۶۵ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش کرده است؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت که کشور روسیه و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری آن با شرایط «بسیار دشواری» روبرو هستند.


بانک مرکزی روسیه همچنین پیش‌بینی خود را از نرخ تورم در سال جاری اصلاح و دامنه نوسان آن را مابین ۳.۸ و ۴.۸ درصد اعلام و ثبات آن را برای آینده روی ۴ درصد هدف‌گذاری کرد.


از سال گذشته تاکنون این هفتمین باری است که بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش می‌دهد؛ این نهاد پیش از نگه داشتن نرخ بهره روی ۶ درصد در ماه مارس، ۶ بار متوالی آن را کاهش داده بود.


بدنبال این اطلاعیه، روبل روسیه برابر دلار آمریکا ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر