11 ارديبهشت 1399 - 14:32
با رشد ۱۸.۵۷ درصدی بیت‌کوین؛

ارزش کلی رمزارزها یک شبه به ۳۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافت

رمزارزها امروز (پنج‌شنبه) تحت تاثیر جهش بیت‌کوین، افزایش قیمت پیدا کردند، به طوری که مجموع سرمایه یا ارزش کل رمزارزها ظرف ۲۴ ساعت به ۳۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۳۷۹۹
بیت کوین

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، بیت‌کوین که بیشترین تحرک را از آن خود کرده است، ظرف ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۱۸.۵۷ درصدی به ۹۳۸۸.۳۰ دلار جهش قیمت داشت که این رقم بالاترین رشد آن از هفتم مارس تاکنون محسوب می شود؛ این داده‌ها براساس کوین‌دسک منتشر شده است.


رمزارزها در ماه مارس و درمیان رکود گسترده بازار بورس، دو دوره کوتاه افت قیمت و روند نزولی را تجربه کردند اما حالا احیا شده اند. سرمایه گذاران و فعالان این صنعت این جهش را به دو مولفه نسبت می دهند؛ سیاست پولی بانک مرکزی و رویداد قریب الوقوعی که از آن با عنوان هالوینگ بیت کوین یاد می‌شود.


بانک های مرکزی سراسر جهان در راستای تعدیل آثار اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا، از بسته های عظیم محرک اقتصادی روزنمایی کرد و حتی نشانه هایی از آعلام آمادگی برای اتخاذ اقدامات حمایتی بیشتر بروز داده اند.


«ویجای آیار» رییس بخش توسعه کسب و کار در صرافی رمزارز لونو در گفت و گو با سی ان بی سی گفت: حس من این است که بازارها به طور کلی در فضای حقیقی واقعیت را منعکس نمی کنند اما این اتفاق علاوه بر این، نتیجه شفافیت فوق العاده فدرال رزرو آمریکا در خصوص حمایت تمام قد از ثبات اقتصادی این کشور است. در نتیجه تزریق نقدینگی تازه ای که انتظار می رود از سوی آنها (بانک های مرکزی) انجام شود، مبالغ هنگفتی پول به بازارها بورس و همچنین رمزارزها سرازیر خواهد شد.


فدرال رزرو روز گذشته ضمن حفظ نرخ بهره در نزدیکی صفر، بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر حمایت تمام قد از اقتصاد آمریکا تاکید کرد. هالوینگ نیز در ماه مه رخ خواهد داد. اتفاقی که تعداد پاداش های استخراج کنندگان را کاهش می دهد. (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین؛ این رقم احتمالا دوازدهم ماه مه از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ به ازای هر بیت کوین کاهش خواهد یافت.)

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر