12 خرداد 1399 - 11:13
معاون بازسازی بنیاد مسکن خبر داد؛

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات احداث مسکن روستایی

بنیاد مسکن پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را از سقف ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان به دولت ارایه کرده و منتظر تصویب و تایید از سوی دولت است.
کد خبر : ۱۱۴۷۳۳
مسکن روستایی

به گزارش ایبِنا، عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک یک تا ۳، در گفتگو با خبرنگاران آخرین روند بهسازی واحدهای مسکونی زلزله زده را اعلام کرد و گفت: حداکثر تا پایان مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله زده که سال گذشته دچار آسیب و خسارت شدند تکمیل شده و تحویل متقاضیان می شوند.


معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۵ میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شدند، گفت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.


مهدیان با یادآوری این مطلب که احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه کار بنیاد است، اجرای این برنامه را در سال ۹۸ توضیح داد و افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین شهرهای کوچک تاکنون ۱۰۲ هزار واحد با بانک ها عقدقرارداد کرده اند و تسهیلات ساخت به آنها داده و ۴۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.


وی گفت: امسال برای برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی پیشنهاد کرده ایم که سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت هستیم.


مهدیان هدف از این پیشنهاد را اجرایی کردن کامل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال عنوان کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر