بانک مرکزی فیلیپین؛

پول گمشده شرکت پرداخت آلمانی وارد سیستم مالی فیلیپین نشده است

بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد که هیچ مبلغی از ۲.۱ میلیارد دلار گمشده از شرکت پرداخت آلمانی و گرفتار در رسوایی وایرکارت وارد سیستم مالی فیلیپین نشده است.
کد خبر : ۱۱۵۳۳۸
فیلیپین

به گزارش ایبِنا از رویترز، «بنجامین دیوکنو» رییس بانک مرزی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور یعنی بی‌دی‌او یونی‌بانک و بانک جزایر فیلیپین (بی‌پی‌آی) با وجود انتشار گزارش‌ها مبنی بر ارتباط داشتن با مبلغ گمشده از شرکت پرداخت آلمانی، متحمل هیچ ضرری نشده اند.


«مارکوس براون» مدیرارشد اجرایی وایرکارت که این شرکت آلمانی را به یکی از پرهواخواه‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری فناوری در اروپا و یکی از معدود غول‌های فناوری آلمان بدل کرده، روز جمعه با اعلام اینکه ممکن است این شرکت قربانی یک کلاهبرداری شده باشد، استعفا کرد.


جستجوی پول گمشده در فیلیپین به بن بست خورد اما دو بانک بزرگ این کشور اعلام کرده‌اند که مدارکی که نشان می‌دهد وایرکارت پول‌ها را برای آنها حواله کرده، جعلی است. دیوکنو با اشاره به اینکه بانک مرکزی فیلیپین همچنان در حال تحقیق است، گفت: گزارش اولیه این است که هیچ مبلغی از این پول به فیلیچین وارد نشده و اینکه هیچ ضرری متوجه هیچکدام از این دو بانک نیست.


وی افزود: این فساد مالی بین المللی از نام دو بانک بزرگ فیلیپین برای پوشش نام عاملان پشت پرده این رسوایی استفاده کرده است. بی‌دی‌او و بی‌پی‌آی اعلام کرده اند که وایرکارت مشتری آنان نبوده و هیچ رابطه تجاری و کاری با این شرکت آلمانی نداشته‌اند.


با این حال، بی‌پی‌آی اعلام کرد که یکی از معاونان این بانک را به دلیل وجود امضایش روی یکی از اسناد کلاهبرداری، تعلیق کرده است. دیونکو خاطرنشان کرد که سیتسم بانکی فیلیپین در جایگاهی قدرتمند وارد پاندمی کرونا شده و از سرمایه خوبی برخوردار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر