ایجاد ین دیجیتال ژاپن در صف انتظار

یک مدیر سابق بانک مرکزی ژاپن گفت که آماده ساختن ارز دیجیتال بانک مرکزی چند سال طول می‌کشد.
کد خبر : ۱۱۹۸۰۵
ین دیجیتال

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت کوین گیک، بر اساس گزارش مطبوعات، رییس سابق سیستم های پرداخت و تسویه حساب در بانک مرکزی، گفت که بانک ژاپن با وجود فشار بین المللی برای انجام این کار، مطابق با سایر بانک های مرکزی اصلی جهانی، هنوز فاصله دارد تا بتواند ارز دیجیتال را راه اندازی کند. 


بانک مرکزی به طور خاص از تاثیر ارز دیجیتال بانک مرکزی (سی بی دی سی) بر سپرده های بانک های خصوصی نگران است، زیرا می ترسد که این امر باعث خروج جریان قابل توجهی از بانک های کشور شود.


اکنون رییس کنسرسیوم بانک ها در حال توسعه زیرساخت برای پرداخت های دیجیتال است و اگر از این ارز به طور گسترده استفاده نشود، هیچ معنایی ندارد. سوال اساسی و بسیار مشکل، این است که چگونه می توان سپرده های خصوصی و ارز دیجیتال بانک مرکزی را با هم تضمین کرد. شما نمی خواهید پول از سپرده های خصوصی به سرعت خارج شود. از طرف دیگر، اگر ارز دیجیتال بانک مرکزی به طور گسترده استفاده نشود، هیچ جایگاهی برای صدور آن وجود ندارد.


یکی از راه حل های ممکن برای بانک مرکزی وضع محدودیت در میزان هر ارز دیجیتالی است که فرد می تواند در اختیار داشته باشد. با این حال، می تواند افراد و شرکت ها را از ساختارهای سنتی پرداخت و تسویه حساب دور کند.


این نظرات پس از آن منتشر شد که بانک ژاپن گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد در حال آماده سازی برای شروع آزمایشی ین دیجیتال در سال ۲۰۲۱ است. این امر جدول زمانی ژاپن را برای ارز دیجیتال بانک مرکزی پشت سر تعداد دیگری از اقتصادهای بزرگ دیگر که از قبل برنامه هایی برای ارز دیجیتال تدوین کرده اند، قرار می دهد. 


در ماه اکتبر، یک وزیر دارایی ژاپن گفت که دولت نگران نیست که رقبای منطقه ای چین ابتدا در ارز دیجیتال بانک مرکزی حرکت کنند و خاطرنشان کرد که بعید است یک ارز دیجیتالی واحد بر جهان تسلط یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر