در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

کمک به تعادل بازارها با تقویت عرضه‌ها در بورس کالا

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: باید کمک کرد بازارها آرامش خود را بدست آورده و به تعادل برسد که در این زمینه، بورس کالا می‌تواند میزبان خوبی از عرضه و تقاضای کالاها باشد.
کد خبر : ۱۲۸۹۲۸
ابراهیم جمیلی

به گزارش ایبِنا؛ ابراهیم جمیلی رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران می‌گوید که فروش محصولات و مواد اولیه از مسیر بورس کالا آسان تر و تسویه برای فروشندگان و خریداران سهل تر است و به نوعی عرضه کالا در بورس، مشوقی برای تولیدکنندگان به شمار می رود؛ از این رو رشد عرضه محصولات به تعادل و آرامش بازارها کمک می کند. 


جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی از عرضه کالاهای مختلف در بورس کالا حمایت می کنیم و در این میان همه باید برای توسعه مبادلات بورس و بهبود فرآیندها در زمینه تامین نیازهای همزمان واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک کنیم. 


رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: تجربه سال های اخیر نشان می‌دهد که قطعا عرضه کامل محصولات در این بستر شفاف به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است، در این میان افزایش سرعت تصمیم‌گیری‌ها و تقویت فرآیندها می‌تواند به عملکرد هرچه بهتر بورس در اقتصاد ملی منجر شود. 


جمیلی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید کمک کرد بازارها آرامش خود را بدست آورده و به تعادل برسد که در این زمینه، بورس کالا می توان میزبان خوبی از عرضه و تقاضای کالاها باشد.


به گفته رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، فروش محصولات از مسیر بورس کالا آسان‌تر و تسویه برای فروشندگان سهل‌تر است و به نوعی مشوقی برای تولیدکنندگان به شمار می‌رود. 


جمیلی یادآور شد: در میان خریداران و فروشندگان حوزه معدن و صنایع معدنی، کماکان نیازمند فرهنگ سازی در زمینه مزیت های ورود به بورس کالا هستیم چراکه هنوز بسیاری از روند خرید و فروش به واسطه سنتی بودن معامله گران بازار محصولات معدن و صنایع معدنی، آشنایی کاملی با بورس ندارند که در صورت فرهنگ سازی مناسب، آشنایی و استقبال مضاعفی ایجاد می شود. 


جمیلی در پایان افزود: اقتصاد ما در دوره گذار است و باید به درستی این دوران سپری شود تا به اقتصاد لطمه ای وارد نشود از این رو ابزارهای توسعه شفافیت باید بیش از گذشته به کار گرفته شوند چراکه شفافیت، دوای درد این روزهای اقتصاد ماست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر