27 آذر 1400 - 10:47
تا ۲۲ آذرماه صورت گرفت؛

پرداخت بیش از ۴۰۳ هزار فقره وام ودیعه مسکن

از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا تاریخ ۲۲ آذرماه سالجاری تعداد ۴۰۳.۱۸۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن جمعاً به مبلغ ۱۱۶.۶۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۲۹۰۵۱
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی آمار حاکی از آن است به تفکیک مبلغ ۴۷,۵۱۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ و مبلغ ۶۹,۱۳۸ میلیارد ریال تا تاریخ ۲۲ آذرماه سالجاری تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. در همین راستا مبلغ ۲۴,۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز متقاضی توسط بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند و در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.


بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۲ خرداد سال ۱۴۰۰ مقرر شده است که به منظور حمایت از مستاجرین، از محل مانده مصرف نشده سهمیه ابلاغی بابت تسهیلات قابل اعطاء به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در سال‌جاری تا سقف ۱۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مستاجرین واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی اعطاء شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به سیستم بانکی معرفی شوند که صرفاً در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.


 بر اساس استعلام  انجام شده از سامانه مربوطه مستقر در وزارت راه و شهرسازی در سال‌جاری تا تاریخ ۲۲ آذر سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵۶.۹۰۷ نفر جمعاً به مبلغ ۲۲۲.۰۳۹ میلیارد ریال در سامانه اشاره شده ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات یادشده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

همانگونه که مشاهده می‌شود متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا تاریخ مورد اشاره مبلغ ۱۲۲.۰۳۹ میلیارد ریال بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده است و بدیهی است که معرفی متقاضیان بیشتر از سهمیه‌های بانکی منجر به عدم پذیرش متقاضیان از سوی بانک‌های عامل و در صف انتظار ماندن متقاضیان شده و بانک‌های عامل نیز هیچگونه تعهدی نسبت به پذیرش متقاضیان فراتر از سهمیه‌های ابلاغی ندارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر