29 آذر 1400 - 10:14

حمایت بانک‌های خصوصی از بخش‌های اقتصادی کشور

میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به بخش‌های اقتصادی کشور در ۵ ماه ابتدای سال جاری اعلام شد.
کد خبر : ۱۲۹۱۰۲
بانک های خصوصی

به گزارش ایبِنا، براساس آمار کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.


بر اساس آمار و اطلاعات  منتشره در سایت بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت آنها در کل شبکه بانکی، سهم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از تسهیلات پرداختی حدود ۳۷ درصد بالغ شده است.


همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۶۳  میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی  بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.


همچنین در راستای حمایت بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع یک میلیون و ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن (مبلغ ۷۹۰ میلیون و ۲۷۶ میلیارد ریال) صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است. این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها