گذر اقتصاد جهانی از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲

اقتصاد جهانی برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.
کد خبر : ۱۲۹۲۳۳
اقتصاد

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، گزارش روز یکشنبه نشان داد که تولید اقتصادی جهان برای اولین بار در سال آینده از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت و کمی بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد طول می‌کشد تا چین از ایالات متحده به عنوان اقتصاد شماره یک پیشی بگیرد.


شرکت مشاور بریتانیایی سب پیش‌بینی کرد که چین در سال ۲۰۳۰ از نظر دلاری، دو سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها، به برترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. این شرکت گفت که به نظر می‌رسد در سال آینده هند از فرانسه و سپس در سال ۲۰۲۳ از بریتانیا پیشی بگیرد تا جایگاه خود را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان پیدا کند.


داگلاس مک ویلیامز، معاون این شرکت گفت: مسئله مهم برای دهه ۲۰۲۰ این است که اقتصادهای جهان چگونه با تورم کنار می‌آیند، تورمی که اکنون در ایالات متحده به ۶.۸ درصد رسیده است. در صورت عدم کنترل، جهان باید خود را برای رکود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده کند.


این گزارش نشان داد که آلمان در مسیر پیشی گرفتن از ژاپن از نظر تولید اقتصادی در سال ۲۰۳۳ قرار دارد. روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ جزو ۱۰ اقتصاد برتر شود و به نظر می‌رسد که اندونزی در مسیر کسب رتبه نهم در سال ۲۰۳۴ باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر