10 دی 1400 - 12:06
ایبِنا بررسی کرد؛

بازار طلا و سکه در هفته اول دی ماه چگونه گذشت؟

بازار طلا و سکه در هفته اول دی ماه روند کاهشی و باثباتی را طی کرد که ناشی از نبود تقاضا و کاهش نرخ ارز در بازار بود.
کد خبر : ۱۲۹۳۷۲
سکه و طلا

به گزارش ایبِنا، نخستین روز از اولین هفته دی ماه با کاهش قیمت طلا و سکه در بازار آغاز شد به نحوی که قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.


این در حالی است که هر انس طلا در بازارهای جهانی با ۱۱ دلار افزایش نسبت به هفته گذشته, ۱۸۱۰ دلار عرضه شد. همچنین براساس اعلام مسئولان اتحادیه طلا و جواهر ، حباب سکه تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت که به دلیل کاهش و قیمت و تقاضا در بازار بود. چهارم دی ماه، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.


یکشنبه پنجم دی ماه اما به دلیل رشد اندک نرخ ارز ، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار نیز بودیم که البته از روزهای بعد این روند متوقف شد و دوباره فرآیند قیمتی، کاهشی بود. در این روز هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، سکه طر ح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان,‏ نیم سکه ۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان,‏ ربع سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان‏ و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار‏ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به فروش رسید.


سومین روز هفته قیمت طلا و سکه در بازار با ثبات نسبی همراه بود. در این روز هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان فروش رفت.  


هفتم دی ماه نیز روند قیمتی در بازار طلا و سکه کاهشی بود که ناشی از نبود تقاضا و کاهش نرخ ارز بود. نرخ انس جهانی در حالی به به ۱۸۱۵ دلار رسید که هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان عرضه شد.


چهارشنبه ۸دی ماه نیز مسئولان اتحادیه طلا و جواهر از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار خبردادند.در این روز هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۰۷ دلار عرضه شد. قیمت سکه طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.ضمن اینکه با کاهش حباب سکه تا ۳۶۰ هزار تومان نیز روبرو بودیم و به این ترتیب هرگرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان فروخته شد.
 
آخرین روز از هفته نخست دی ماه نیز کاهشی بسته شد.  نهم دی ماه، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۴ تومان قیمت ثبت شد. نیم‌سکه ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد و قیمت ربع‌ سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر