12 دی 1400 - 08:46

طرح اصلاح قانون پولی و بانکی به کجا رسید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون پولی و بانکی را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۲۹۳۹۳
بانک و مجلس

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره طرح اصلاح قانون پولی و بانکی کشور گفت: دو دوره برای نتیجه‌گیری در خصوص طرح اصلاح قانون پولی و بانکی تلاش کرده‌ایم، اما هنوز موفق به کسب نتیجه قابل توجهی نشده است. 


وی در ادامه یادآور شد: کار بزرگی که نمایندگان درمجلس یازدهم انجام دادند، اصلاح بخش بزرگی از این طرح که به بانک مرکزی ارتباط دارد، است. این مسئله سال گذشته به نتیجه رسید و برای آن جلسات فشرده‎ای با حضور برخی از روسای سابق در بانک مرکزی برگزار شد که به نتیجه نهایی هم دست یافتند.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص تاکید کرد: قسمت دیگر این طرح در دست بررسی کمیته‎ای که به همین دلیل تشکیل شده، قرار دارد و به مراحل خوبی هم دست پیدا کرده‎اند، امیدوارم درآینده نه چندان دور به صحن کمیسیون ارسال شود.  


مرحبا در خصوص نتایج به دست آمده در همین ارتباط اظهار داشت: اعضای کمیته به یک جمع‎بندی دست پیدا کردند و این کار براساس نظر بانک مرکزی، مرکز پژوهش‎ها و کمیسیون اقتصادی بوده که مراحل ابتدایی آن رو به اتمام است و پس از طرح در صحن کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد. 


وی درباره برگزاری جلسات بانک مرکزی با وزارت صمت و بخش خصوصی و تشکیل کمیته‎ای در همین زمینه تصریح کرد: درباره برنامه و کار این کمیته بی‎اطلاع هستیم، اما اصل گفت‎وگو و تشکیل کارگروه‎های شبیه به آن که در بخش‎های مرتبط تصمیم‎گیر مانند بانک مرکزی و وزارت صمت انجام می‎شود کار مبارکی به حساب می‎آید، اما برای کسب موفقیت شروطی دارد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص این شروط چنین توضیح داد: برگزاری کارگروه‎هایی از این دست زمانی با نتیجه مثبت همراه خواهد بود که واقعا تصمیم‎گیر باشد و هدف جلسه، تشکیل جلسه بعدی نباشد. به این معنا؛ دستور کار به تعریف در آید تا مشکلات موجود در این حوزه‎ها به صورت پروژه معرفی شود و پس از جمع‎بندی به تصمیم نهایی برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر