احتمال قانونی شدن بیت کوین در ایالات متحده آمریکا

سناتور ایالت آریزونا لایحه‌ای را برای قانونی کردن این بیت کوین ارائه کرد که قانون اساسی را نقض می‌کند.
کد خبر : ۱۳۰۱۵۷
بیت کوین

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، وندی راجرز، سناتور آمریکایی این هفته لایحه‌ای را برای قانونی کردن بیت کوین در آریزونا ارائه کرده است. با لایحه SB ۱۳۴۱، این سناتور به دنبال اصلاح لیست مناقصه قانونی پذیرفته شده فعلی است تا بیت کوین را نیز شامل شود. این امکان استفاده از توکن دیجیتال را برای پرداخت هزینه‌های عمومی، مالیات، بدهی و سایر اهداف فراهم می‌کند.


با این حال، قانون اساسی ایالات متحده به هر ایالت اجازه نمی‌دهد که مناقصه قانونی خود را برگزار کنند. آیا این لایحه می‌تواند به صورت قانون اجرایی شود یا خیر. این لایحه باید در مجلس سنا و مجلس ایالت آریزونا تصویب و سپس توسط فرماندار این ایالت امضا شود. با این حال، اگر واقعاً تصویب شود، این لایحه می‌تواند سابقه‌ای برای سایر کشورهای دوستدار رمزارز ایالات متحده بوجود آورد.


 بسیاری از ایالت های آمریکا به بیت کوین و به طور کلی رمزارزها بسیار علاقه‌مند شده‌اند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، ماه گذشته طرحی را ارائه کرد که به کسب‌وکارهای این ایالت اجازه می‌دهد مالیات‌ها را با رمزارزها بپردازند. قانون گذاران در وایومینگ در حال بررسی استفاده از بلاک چین برای افزایش شفافیت در نحوه خرج وجوه عمومی هستند، در حالی که اوهایو در سال ۲۰۱۸ اولین ایالت ایالات متحده بود که مالیات بر دارایی های دیجیتال را مجاز کرد، اما به دلیل نگرانی از غیر استاندارد بودن این برنامه مجبور شد این برنامه را لغو کند.


اریک آدامز، شهردار منتخب نیویورک، یکی از دستمزدهای خود را با بیت کوین دریافت کرد، در حالی که اخیراً، دان هافینز، نامزد فرمانداری تگزاس، گفته که اگر انتخاب شود، بیت کوین را ارز قانونی می‌کند. علاوه بر این، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که خود دولت ایالات متحده ذخیره قابل توجهی از رمزارزها دارد.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر