08 اسفند 1400 - 11:34
مدیرعامل شاپرک در گفتگو با ایبِنا خبر داد؛

امکان فعال‌سازی مجدد کارتخوان‌ها/ پذیرندگان برای تکمیل پرونده اقدام کنند

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: حدودا  ۴.۷ میلیون کارتخوان به اظهار سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شده و پذیرندگان به ثبت ترمینال‌های خودشان اقدام کرده‌اند و ادامه فعالیت را خواستار شده‌اند.
کد خبر : ۱۳۰۹۳۲
کاظم دهقان

سید کاظم دهقان مدیرعامل شاپرک در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص آخرین وضعیت اتصال ابزارهای پذیرش به پرونده مالیاتی گفت: طبق الزامات ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان، بانک مرکزی موظف به ساماندهی، ایجاد کد یکتا و ظرفیت ثبت نام مالیاتی برای کل پذیرندگان و دارندگان درگاه های پرداخت از جمله کارت خوان و درگاه های پرداخت اینترنتی است. وی افزود: از حدود یک سال و نیم پیش زیرساخت‌های لازم با هماهنگی سازمان امور مالیاتی فراهم شد و طی یک فرآیند مطول و پیچیده شروع به برنامه‌ریزی شد.


به گفته دهقان، عمده دغدغه بانکی مرکزی در این حوزه، عدم اختلال در کسب و کار مردم و پذیرندگان بوده و هست. طبیعتا در این راستا با کندی مسیر مواجه شدیم که پاسخگویی را باید به قانون‌گذار داشته باشیم. وی تاکید کرد: در این جهت، در چند فاز نسبت به پالایش داده ها اقدام شد و در نهایت یک لیستی بالغ بر ۱۳ میلیون ابزار پذیرش که به سازمان امور مالیاتی قبلا ارائه شده بود، توسط همکاران سازمان امور مالیاتی پالایش و همان را با قید اقداماتی، در تاریخ ۴ اسفندماه سال جاری به ما برگرداندند که بر آن اساس اقدامات لازم برای بررسی کسانی که به هر ترتیب به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکردند انجام شد و در اولین حرکت، حدود ۲۰۰ هزار ترمینال غیرفعال شد. تاکید می‌کنم این موضوع، غیرفعال‌سازی موقت است برای اینکه کسب و کارها بتوانند در اسرع وقت با تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق کارتخوان ها و ابزارهای پذیرش به پرونده مالیاتی، مجددا از طریق شرکت پرداخت، به فعال‌سازی مجدد کارتخوان اقدام کنند.


مدیرعامل شاپرک در ادامه گفت: حدودا ۴.۷ میلیون کارتخوان به اظهار سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شده و پذیرندگان به ثبت ترمنیال های خودشان اقدام کرده اند و ادامه فعالیت را خواستار شده اند. یک تعدادی هم کارتخوان های خودشان را بلااستفاده به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده اند که فرآیند غیرفعال سازی آن ها انجام خواهد شد. به بیان دیگر این گروه در بازه شش ماه تا یک سال گذشته استفاده ای از کارتخوان خود نداشته اند. وی ادامه داد:  یک تعدادی ابزار پذیرش هم با توجه به عدم مراجعه به سایت غیرفعال شده اند و این پروسه به تدریج در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. امید داریم با همتی که پذیرندگان و مودیان مالیاتی خواهند داشت در اسرع وقت به سایت مراجعه کنند و تکمیل پرونده انجام دهند و ابزارهای پذیرش را به پرونده مالیاتی الصاق کنند تا مجبور به قطع سرویس آن ها نباشیم.


دهقان اظهار داشت: ما منتظر هستیم که سایت امور مالیاتی در جهت تکمیل پرونده و ثبت نام ها مجددا فعال شود و در این راستا آمادگی کامل داریم. وی افزود: با فعال شدن سایت و تکمیل پرونده ها، چه آنهایی که تا به حال مراجعه نکرده اند و چه آنهایی که ابزارشان به صورت موقت غیرفعال شده اند، امیدواریم امکان فعال سازی مجدد برای آن ها را داشته باشیم تا مجبور به قطع آن ها نشویم.


مدیرعامل شاپرک در پایان در خصوص نگرانی های مطرح شده در خصوص غیرفعال سازی ۲۰۰ هزار کارتخوان در روزهای اخیر گفت: چند ماه است که الزامات ماده ۱۱ پایانه فروشگاهی و سامانه مالیاتی مودیان ابلاغ شده و طی اطلاعیه های زیادی به همه جامعه اطلاع رسانی شده و انتظار می رود که با مراجعه به موقع پذیرندگان و صاحبان کسب و کار تشکیل پرونده انجام شود تا کسب و کارشان با قطع شدن ابزار پذیرش دچار اختلال نشود. بنابراین شرایط به گونه ای فراهم شده است تا در کمترین زمان امکان ثبت پرونده را داشته باشند و آن هایی که ابزار کارتخوانشان غیرفعال شده در اسرع وقت بتوانند مجدد فعال سازی را انجام دهند.


ارسال‌ نظر
فتحعلی ستوده نیا کرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
۰
به روز با دنیا هماهنگ
فیلم و پخش زنده
بیشتر