29 خرداد 1396 - 14:13
در سفر طیب‌نیا به کره‌جنوبی انجام شد:

توافق ایران و اگزیم بانک کره برای ایجاد خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و رییس اگزیم بانک کره جنوبی برای ایجاد خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی به توافق رسیدند.
کد خبر : ۷۱۲۸۴
طیب نیا

به گزارش ایبِنا، علی طیب‌نیا و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی با یکدیگر دیدار کردند که در این دیدار مذاکراتی درباره تامین مالی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های انرژی، پتروشیمی، نفت، بهداشت صورت گرفت.
در این دیدار که نمایندگان و مسوولان سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، بانک مرکزی و سیستم بانکی کشورمان و مدیران ادارات اگزیم بانک کره جنوبی حضور داشتند، در مورد موافقتنامه خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی که طی یکسال گذشته مذاکرات اولیه برای نهایی کردن متن موافقتنامه انجام شده بود، توافق شد.
در این دیدار طرف کره‌ای ضمن اعلام علاقمندی خود برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های انرژی، پتروشیمی، نفت و بهداشت خواهان معرفی پروژه‌های مزبور و فعالیت شرکت‌های کره‌ای در ایران شد.
وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به تحولات مثبت اقتصادی و فرصت‌های متعدد به وجود آمده در ایران، تاکید کرد: ظرفیت‌های بالقوه همکاری باعث شد کشورهای زیادی علاقمندی خود را برای همکاری‌های اقتصادی و مالی و اجرای پروژه‌های تولیدی در ایران اعلام کنند.
طیب‌نیا در پایان این دیدار گفت: پیگیری و جدیت طرف کره‌ای می‌تواند زمینه‌ساز عملیاتی شدن موافقتنامه‌های امضاء شده میان دو کشور شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر