03 تير 1396 - 14:43

زمینه‌سازی خروج کامل ایران از لیست سیاه FATF

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تسریع گردش نقدینگی در کشور، عنوان کرد: باید زمینه خروج کامل ایران از لیست سیاه FATF فراهم شود.
کد خبر : ۷۱۴۹۶
FATF

به گزارش ایبِنا، معصومه آقاپور علیشاهی درباره تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی گفت: با وجود اینکه حق جمهوری اسلامی ایران خروج از لیست سیاه FATF  است، اما تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی نیز بیانگر روند تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سطح بین المللی است.


آقاپور علیشاهی افزود: میزان گردش نقدینگی در کشور هر ۱۸ ماه یکبار است که برای خروج از رکود باید این میزان گردش نقدینگی به ۱۲ ماه یکبار، کاهش یابد. وی ادامه داد: یکی از نتایج حاصل از برجام، رفع محدویت های اقتصادی بین المللی است که امکان ارتقای سطح مبادلات بانکی بین المللی را فراهم می کند.


وی ادامه داد: تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی یک فرصت در عرصه اقتصادی است تا زمینه خروج کامل از لیست سیاه FATF  فراهم شود.


آقاپور علیشاهی تصریح کرد: با توجه به تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی FATF، امکان ارتقای روابط بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم می شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: همکاری و هماهنگی شورای عالی امنیت ملی، وزرات اقتصاد، بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی می تواند زمینه خروج جمهوری اسلامی را از لیست سیاه FATF فراهم کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر