معاون طیب‌نیا اعلام کرد:

افزایش تعامل بیمه‌های ایرانی با کشورهای منطقه

معاون وزیر اقتصاد تامین مالی و پوشش ریسک را دو بال مهم فعالیت صنعت بیمه در اقتصاد عنوان کرد و گفت: تعاملات شرکت‌های بیمه ایرانی باید با کشورهای منطقه افزایش پیدا کند.
کد خبر : ۷۲۵۰۰
حسین قضاوی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی امین، حسین قضاوی که به اتفاق مدیرکل بانک و بیمه وزارت اقتصاد و هیات همراه از شرکت بیمه اتکایی امین بازدید می‌کرد، به اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان بیمه اتکایی امین گفت: با توجه به نقش مهم صنعت بیمه در اقتصاد باید در این زمینه تلاش شود تا جایگاه این صنعت بیش از پیش مشخص شود.


معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت و کارکنان بیمه اتکایی امین تصریح کرد: با بهبود شاخص های اقتصاد کلان در ۴ سال گذشته، شاهد وضعیت بهتری در بخش های اقتصادی بوده ایم و در نقطه اوج آن در سال ۹۵ بود که رشد اقتصادی به صورت قابل ملاحظه افزایش یافت و نرخ تورم به کمترین حد خود رسید.


قضاوی بیان داشت: ضروری است شرکت های بیمه مستقیم با توجه به میزان قبولی ریسک و ساختار مالی خود اقدام به اخذ پوشش اتکایی کنند و و امیدواریم شرکت های بیمه در این مسیر پیش بروند تا بیمه های اتکایی مانند بیمه اتکایی امین بتوانند خدمات بیشتری ارائه کنند.


معاون وزیر اقتصاد درباره اهمیت توزیع ریسک گفت: صنعت بیمه باید به طور متناسب نسبت به توزیع ریسک اقدام کند و تمام ریسک ها را داخل کشور متمرکز نکند و اگر بخشی از ریسک را به خارج واگذار می کند، ریسک هایی هم از خارج قبول کند.  


وی ابراز امیدواری کرد که تعاملات شرکت های بیمه ایرانی خصوصاً با کشورهای منطقه افزایش پیدا کند تا بتوانیم در زمینه قبولی و واگذاری ریسک وضعیت بهتری داشته باشیم.


در این دیدار که مدیران عامل شرکت های بیمه سهامدار بیمه اتکایی امین نیز حضور داشتند، سیدمصطفی کیایی با اشاره به فرصت ها و چالش های پیش روی بیمه اتکایی امین، گزارشی از عملکرد ۵ سال اخیر این شرکت ارائه و از حضور حسین قضاوی، همراهان و مدیران عامل شرکت های بیمه سهامدار تقدیر و تشکر کرد.


مدیرعامل بیمه اتکایی امین با بیان اینکه شرکت های بیمه اتکایی با وجود دارا بودن ظرفیت فنی و مالی مناسب، سهم کمی از بازار اتکایی کشور را در اختیار دارند، افزود: ما همواره در فعالیت های اتکایی، مدیریت ریسک را سرلوحه کار خود قرار داده و به هر قیمتی جذب پرتفوی نمی کنیم.


وی گفت: سرمایه‌گذاری شرکت در سال های اخیر به نحو مناسبی انجام شده و این مساله موجب شده تا بالاترین نسبت توانگری مالی در صنعت بیمه به این شرکت اختصاص یابد و به این ترتیب هیچ مشکلی حتی در پرداخت خسارت‌های بزرگ نداریم.


کیایی در ادامه به ورود بیمه اتکایی امین به بازار سرمایه اشاره و اضافه کرد: در ادامه با حمایت وزارت اقتصاد توانستیم بخشی از سهام دولتی شرکت را کاهش دهیم و در حال حاضر به دنبال سهامداران حقوقی بزرگ و حتی الامکان شرکت‌های بیمه مستقیم هستیم تا ضمن حمایت از آنها در مواقع لزوم بتوانیم از کمک آنها استفاده کنیم.  کلیه شرکت‌های بیمه خود را ملزم به رعایت مقررات حاکمیتی بیمه مرکزی می دانند.


در ادامه این نشست، مدیران فنی و مالی شرکت به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد شرکت در ۹ ماهه اخیر پرداختند که حاکی از رشد حق بیمه قبولی و تحقق ۱۱۷ درصدی سود هر سهم در این دوره زمانی بوده است.


گفتنی است، مدیران عامل شرکتهای بیمه سهامدار در این نشست از عملکرد بیمه اتکایی امین ابراز رضایت و تایید کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها