30 تير 1396 - 11:05
ایبِنا بررسی کرد؛

واریز سودسهام عدالت کودکان به حساب شخصی/ثبت۲۸.۳میلیون شماره شبا

سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سود سهام عدالت کودکان دارنده سهام تنها به حساب بانکی خودشان واریز و از طریق حساب والدین صورت نخواهد گرفت.
کد خبر : ۷۲۵۸۱
سهام عدالت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول سهام عدالت هستند و بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون ۳۵ میلیون نفر به سامانه سهام عدالت مراجعه و صورت‌حساب خود را دریافت کرده اند.


بر پایه این گزارش، تاکنون حدود ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده‌اند و بیش از ۹۷ درصد شماره‌های شبا اعلام شده مشمولان صحیح و بدون ایراد بوده است.


سازمان خصوصی سازی به عنوان مسئول پروژه سهام عدالت به مشمولان این طرح اعلام کرده حساب بانکی و مبلغ آن، کد شبا و رمزهای بانکی، اطلاعات هویتی و شخصی خود را به دلیل سهام عدالت در اختیار افراد ناشناس، سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی قرار ندهید.


همچنین به دلیل احتمال سوء استفاده برخی از بی اطلاعی دارندگان سهام عدالت، این سازمان نسبت به پرداخت هرگونه وجهی به منظور دریافت خدمات سهام عدالت هشدار داده است. در طرح سهام عدالت، قرار نیست مشمولان پولی برای دریافت خدمات بپردازند؛ بنابراین از پرداخت وجه به سایرین به هر دلیل باید خودداری شود.


بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی، بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از کل ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت را روستاییان و عشایر در سراسر کشور تشکیل می دهند. پیش بینی ها نشان می دهد با اجرای مرحله توزیع سود و واگذاری نهایی ورقه های مالکیت سهام عدالت، درآمد سرانه روستاییان و عشایر کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.


یکی از موارد مهم در مورد واریز سود سهام عدالت دارندگان ورقه های سهام، نحوه واریز سود سهام عدالت کودکان است که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، سود سهام کودکان به حساب خودشان واریز خواهد شد و از طریق حساب والدین آنها صورت نمی پذیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر