04 مرداد 1396 - 12:14
سیف اعلام کرد؛

پرونده غیرمجازها در گام آخر/ اسکناس‌های موجود حذف نمی‌شود

رییس کل بانک مرکزی با اعلام اجرای گام آخر تعیین تکلیف تعاونی‌های منحله کاسپین گفت: اسکناس‌های جدید به مرور چاپ خواهد شد.
کد خبر : ۷۲۸۲۷
سیف

به گزارش ایبِنا، ولی الله سیف امروز در حاشیه نشست هیات وزیران با اعلام اینکه تبدیل ریال به تومان بعد از تصویب مجلس اجرایی می‌شود، گفت: قرار نیست در مرحله اول اسکناس‌های جدید چاپ کنیم، بلکه به مرور زمان هنگام جمع آوری اسکناس‌های کهنه، اسکناس‌های جدید جایگزین می‌شود.


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حضور در سفرهای استانی مقامات علت لغو جلسه دیروز شورای پول و اعتبار است، ادامه داد: از عملکردمان راضی نیستم، اما در مجموع توانسته‌ایم اقدامات مثبتی انجام دهیم.


سیف درباره آخرین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی‌های ادغامی در موسسه کاسپین بیان کرد: در مورد سپرده‌گذاران تعاونی‌های ادغامی در موسسه کاسپین تا ۱۰۰ میلیون تومان را تعیین تکلیف کرده‌ایم و خوشبختانه امروز شرایط مناسب است و مبالغ بالاتر را هم تعیین تکلیف خواهیم کرد و این کار حتما انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: غیر از تعاونی‌های منحله ادغامی در کاسپین، سه تعاونی دیگر هم داریم که غیرمجاز هستند که بزودی خبر تعیین تکلیف آنها را هم اعلام می‌کنیم و بعد از آن اعلام خواهد شد که دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم.


رییس کل بانک مرکزی افزود: ما از حداکثر ظرفیت بانک مرکزی درباره این موسسات استفاده کرده و طی هماهنگی‌هایی که با دولت داشته‌ایم سعی شده تا خسارت مالی سپرده‌گذاران به حداقل برسد و در نهایت سپرده‌گذاران به اصل مبالغ در انتهای دوره خواهند رسید، اما باید صبر کرد.


وی با اشاره به اهمیت بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در جایگاه حساسی در اقتصاد قرار دارد و در واقع لنگر اصلی ثبات و آرامش در اقتصاد محسوب می‌شود و فردی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید از استحکام رای برخوردار باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها