02 شهريور 1396 - 12:41
زنگنه اعلام کرد:

شروط سهم ۷۰ درصدی شرکت‌های داخلی از توتال

وزیر نفت گفت: شرکت‌های داخلی در صورتی که به دانش و توانمندی لازم دست پیدا کنند، می‌توانند سهم ۷۰ درصدی از قرارداد توتال داشته باشند.
کد خبر : ۷۳۹۵۰
زنگنه وزیر نفت

به گزارش ایبِنا، بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان با اشاره به اینکه شرکت های داخلی اگر به توانمندی های لازم و دانش فنی مورد نیاز توتال دست پیدا کنند می توانیم سهم ۷۰ درصدی را از پروژه های نفتی برای این شرکت ها پیش بینی کنیم، افزود: یکی از مسائلی که در حال حاضر دغدغه شرکت های داخلی است حضور آنها در پروژه های نفتی و به خصوص قرار گرفتن در لیست توتال است که در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: توتال به دلیل اینکه حفاری ندارد و تنها مهندسی مخزن را مدیریت می کند و در صورتی که شرکت های ایرانی توانمندی و ظرفیت های لازم مد نظر این شرکت را داشته باشند می‌توانند کارها را به دست گیرند.


وزیر نفت گفت: توتال نیز در زمینه پروژه های نفتی هر شرکتی را که از سوی ایران معرفی می شود، باید به مناقصه دعوت کند اما این شرکت نیز تمامی شرکت های داخلی را مورد ارزیابی قرار داده است.


زنگنه با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت های ایرانی اگرچه برخی دارای تجهیزات پیشرفته بوده اما در کارهای فنی با مشکل مواجه می شوند، گفت: باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.


وزیر نفت ادامه داد: حضور شرکت های ایرانی در کارگاه های آموزشی و رساندن دانش فنی خود به استانداردهای بین المللی از برنامه هایی است که در مدت زمان باقی مانده تا مناقصه های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که شاید از ضعف های بزرگ شرکت های داخلی است تلفاتی است که آن‌ها در پروژه های نفتی می دهند، اظهارداشت: درحالی که حادثه و تلفات انسانی ضعف جدی است.


زنگنه افزود: اکنون توانمندی خوبی در شرکت های داخلی مشاهده شده و اگر دانش فنی را نیز بتوانیم به همان میزان ارتقا دهیم می توانیم در پروژه های نفتی سهم بسزایی داشته باشیم.


وزیر نفت گفت: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شده حدود ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای پروژه های نفتی از داخل خریداری شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها