15 شهريور 1396 - 12:39

تکلیف شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی/ برخورد با متخلفین نرخ سود

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: در جلسه دیشب شورا توصیه‌های لازم درباره مراقبت نسبت به تداوم اجرای مصوبه جدید نرخ سودی بانک مرکزی و نظارت بر عملکرد بانک‌ها و برخورد با متخلفین داده شد.
کد خبر : ۷۴۵۷۹
شورای پول و اعتبار

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا تابش با اشاره به جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار گفت: در این جلسه به صورت های مالی بانک مرکزی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۵ رسیدگی و مقرر  شد همراه با گزارش هیات نظارت، به مجمع عمومی بانک ها ارسال شود.


عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، در تشریح دلایل افزایش بدهی بانک ها در سال ۹۵ نسبت به سال۹۴،   افزود: همچنین در این نشست، دلایل افزایش ۱۸ درصدی بدهی بانک ها به بانک مرکزی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مواردی همچون تامین نقدینگی بابت خرید تضمینی گندم، اعطا و تمدید خطوط اعتباری به بانک ها برای کاهش شدت نقدینگی، افزایش اضافه برداشت بانک ها برای پاسخگویی به نیازهای نقدینگی روزانه و مداخله محدود بانک مرکزی به منظور رفع نیاز نقدینگی بانک ها و جلوگیری از افزایش نرخ های سود بانکی عنوان شد.


وی  با اشاره به گزارش ارائه شده پیرامون چگونگی اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در موضوع کاهش سود بانکی، ادامه داد: توصیه های لازم در خصوص مراقبت نسبت به تداوم اجرای این مصوبه و نظارت بر عملکرد بانک ها و برخورد با متخلفین داده شد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای پول و اعتبار بانک مرکزی را برای حل سریع‌تر مشکلات ساماندهی سپرده‌گذاران مکلف کرد.


عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اشاره به گزارش معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره آخرین تحولات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی مجموعه این اقدامات را در جهت صیانت از سپرده های مردم و افزایش توان پاسخگویی بانک ها برای پرداخت تسهیلات و رونق اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال برشمردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر