صعودهای تاریخی متوقف شد:

کاهش ۱۲۳ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس بعد از چند صعود تاریخی، امروز با ۱۲۳ واحد کاهش به ۹۵ هزار و ۴۷۷ واحد رسید.
کد خبر : ۷۹۱۸۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران امروز در تالار شیشه ای با یک روز معاملاتی متفاوت مواجه شدند به طوری که تنها دو شاخص در روند داد و ستدها «آزاد شناور و بازار دوم» مثبت بودند و سایر شاخص های بوس با افت روبرو شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس این گزارش، آمارهای معاملاتی نشان می دهد که امروز شاخص های بورس با نوسان همراه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۲۳) واحد افت به ۹۵ هزار و ۴۷۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۳۹) واحد کاهش به ۳۰ هزار و ۶۰۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۲) واحد ریزش به ۱۷ هزار و ۸۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۷) واحد افت به ۱۳ هزار و ۴۳۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۴ واحد صعود به ۱۰۳ هزار و ۱۷۳ واحد، شاخص بازار اول با (۱۶۴) واحد کاهش به ۶۸ هزار و ۴۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۸ واحد افزایش به ۲۰۲ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.


تاثیر مثبت نمادها بر نماگر


از سویی دیگر آمارهای معاملاتی نشان می دهد در روز جاری ۴ نماد «وبملت با ۶۱ واحد، فارس با ۴۵ واحد، خودرو با ۴۴ واحد و فولاد با ۳۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و سه شاخص «پارسان با (۶۷) واحد، ومعادن با (۵۸) واحد، و کچاد با (۴۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص کل بورس از خود به ثبت رساندند.


روز سبز صنایع


این گزارش اضافه می کند شاخص صنایع بورسی نیز در سومین روز کاری هفته بورس با رشد و کاهش های دامنه داری روبرو شدند به گونه ای که شاخص های «خودرو با ۵۴۵ واحد افزایش معادل ۳ درصد به ۱۸ هزار و ۲۱۱ واحد، انتشار و چاپ با ۲۱۸۰ واحد رشد معادل ۱.۱۰ درصد به ۱۹۹ هزار و ۹۷۹ واحد، بانک ها با ۵ واحد افزایش معادل ۰.۹۴ درصد به ۵۸۴ واحد و چند رشته ای صنعتی با (۱۰۴) واحد کاهش معادل (۱.۱۲) درصد به ۹ هزار و ۲۸۸ واحد، محصولات کاغذ با (۲۵۴) واحد افت معادل (۱.۹۹) درصد به ۱۲ هزار و ۵۳۵ واحد، کاشی و سرامیک با (۴۵) واحد کاهش معادل (۲.۲۳) درصد به ۲ هزار و ۱۶ و کانه فلزی با (۴۵۰) واحد افت معادل (۲.۲۷) درصد به ۱۹ هزار و ۴۳۷ واحد» دست پیدا کردند. از سویی دیگر در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت تولید فیبر ایران «چفیبر» جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.


ترین های قیمت سهم ها


این گزار ش می افزاید، قیمت نمادهای «شکلر، فپنتا، فنیشا، خمهر، وبملت، خموتور و خرینگ» با افزایش قیمت بین ۴.۲۶ تا ۴.۹۹ درصد و هفت نماد «سصفها، خفنر، تمپی، کمنگنز، کلوند، مرقام و فلوله» با کاهش قیمت بین ۴.۴۱ تا ۱۰.۰۷ درصد بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدهای امروز بورس به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات امروز بورس، در ۸۳ هزار و ۱۴۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد ۳۱۴ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۳۸۱ هزار میلیارد تومان به ۱۹۲ هزار میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر