06 اسفند 1396 - 11:24

راهکارهای یکپارچه ابری ابرآروان رونمایی شد

شرکت دانش‌بنیان ابر آروان در دومین سال فعالیت خود در مراسمی تحت عنوان «سوار ابرها» از راهکارهای یکپارچه ابری خود رونمایی کرد.
کد خبر : ۸۲۶۳۰
ابرآوران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پویا پیرحسینلو، بنیان‌گذار و مدیرعامل ابرآروان در مراسم رونمایی از نسل جدید راهکارهای این شرکت به نام راهکارهای یکپارچه ابری که شب گذشته در تئاتر شهرزاد برگزار شد، ضمن یادآوری رونمایی از نسل دوم راهکاری ابرآروان در اسفند گذشته، اظهارداشت: طی یک سال گذشته اتفاقات مهمی برای ما افتاده، از جمله مهم‌ترین آنها پخش زنده سخنرانی انتخاباتی رییس‌جمهور در ورزشگاه آزادی و مشهد بود که ۴۰۰ هزار کاربر همزمان توانستند این سخنرانی را مشاهده کنند که تحول بزرگی در پخش زنده محسوب می‌شد و تا به حال هیچ‌ کدام از سرویس‌های پخش زنده بدون CDN امکان پاسخگویی این حجم از بیننده را نداشتند.


وی ادامه داد: اتفاق مهم بعدی ارائه اولین CDN بانکی بود که این محصول اختصاصی بانکی با همکاری شرکت داتین طراحی و تولید شد. تمرکز این CDN بانکی بر روی بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت است و به آنها سرویس می‌دهد.


مدیرعامل ابرآروان در ادامه سخنرانی خود در رابطه با CDN بانکی به نامه تهدیدآمیز هکرهای خارجی به بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: این هکرها تقاضای مبلغی بیت‌کوین داشتند و تهدید کرده بودند چنانچه این درخواست یا باج پرداخت نشود اتک‌های DDoS غیرقابل‌دفاعی را به سمت بانک‌های ما روانه خواهند کرد که موجب از دسترس خارج شدن سامانه‌های آنلاین بانک‌ها می‌شد ولی بانک پاسارگاد به CDN بانکی ابرآروان و داتین اعتماد کرد و ما توانستیم با قدرت این حملات را دفع کنیم و حتی یک ثانیه قطعی روی سامانه‌های بانک پاسارگاد اتفاق نیفتاد.


به گفته وی، اتفاق سوم این مجموعه در یک سال گذشته، شروع همکاری‌اش با سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر بوده است. پیرحسینلو اظهارداشت: در راستای این همکاری مجموعه کارگاه‌هایی برای آموزش امنیت ابری و شبکه‌های توزیع محتوا برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در استان‌های مختلف کشور برگزار شد و بیش از ۴ هزار سامانه دولتی نیز وارد شبکه ابرآروان شدند که شامل تمام سامانه‌های وزارتخانه امور خارجه، نفت، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدها سامانه مهم دولتی دیگر می‌شود.


وی در ادامه سخنرانی خود دلیل اصلی مراسم و چشم‌انداز آینده ابرآروان را تشریح کرد و گفت: ابر آروان از یک CDN و یک سامانه امنیتی به یک زیرساخت یکپارچه ابری تبدیل شده است. این فعال حوزه تکنولوژی افزود: در این راستا ما تمام راهکارهای یکپارچه ابری را در سه گروه محصول ارائه می‌دهیم. گروه اول که ابرآروان را به نام آن می‌شناسند CDN، Cloud Security و Cloud DNS است. گروه دوم، ویدئو پلتفرم ما است که سال گذشته از نسل اول آن رونمایی کردیم و امسال نیز همزمان با رونمایی از سامانه یکپارچه ابری، گروهی جدید یعنی infrastructure as a service به مجموعه محصولات ابرآروان اضافه شده است.


به گفته وی، این محصول یک دیتاسنتر ابری در اختیار مشتری قرار می‌دهد که دیگر هیچ دغدغه‌ای برای ارائه سرویس نداشته باشد و یک سرویس یکپارچه ابری در اختیار داشته باشد. گفتنی است، هم‌ اکنون این سامانه یکپارچه ابری ۹ تا ۱۱ سرویس را شامل می‌شود که در آینده این سرویس‌ها افزایش خواهند یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها