04 ارديبهشت 1397 - 15:16
بعد از ۳ روز افت؛

شاخص کل بورس مثبت شد

شاخص بورس بعد از ۳ روز افت در پایان معاملات روز جاری با ۲۷۶ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۰۲۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستدهای تالار شیشه ای با رشد دسته جمعی همه شاخص های بورس برای سهامداران روز متفاوتی را بعد از مدت ها در بازار سهام رقم زدند و از سویی دیگر حجم و ارزش معاملات نیز با اندکی افزایش مواجه شدند.


رشد نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۶ واحد رشد معادل ۰.۲۹ درصد به ۹۴ هزار ۵۷۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد به ۲۹ هزار ۹۶۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۴ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۶ هزار و ۸۰۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۵ واحد افزایش، معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۲ هزار و ۴۸۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۷۱ واحد صعود، معادل ۰.۳۷ درصد به ۱۰۰ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۵۲ واحد رشد معادل ۰.۳۸ درصد به ۶۷ هزار و ۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۹۷ واحد صعود معادل ۰.۱۵ درصد، به ۲۰۲ هزار و ۳۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار         


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با ۱۲۲، شپنا با ۳۷ واحد، فخوز با ۳۴ واحد، شبندر با ۲۹ واحد، شتران با ۲۸ واحد و شبریز با ۲۷ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و تنها نماد «فملی با ۳۱ واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل بورس و افت این متغیر بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۲۸۳۸ واحد صعود معادل ۴.۸۶ درصد به ۶۱ هزار و ۲۴۶ واحد، لاستیک با ۶۵۲ واحد افزایش معادل ۴.۰۴ درصد به ۱۶ هزار و ۸۳۰ واحد، انتشار و چاپ با ۷۵۹۲ واحد صعود معادل ۳.۸۸ به ۲۰۳ هزار و ۳۶ واحد، سایر معادن با ۴۱۵ واحد رشد معادل ۳.۸۸ درصد به ۱۱ هزار و ۱۳۸ واحد، ذغالسنگ با ۴۹ واحد افزایش، معادل ۳.۵۵ درصد به یک هزار و ۴۴۸ واحد، محصولات فلزی با ۱۶۶ واحد رشد معادل ۱.۶۵ درصد به ۱۰ هزار و ۲۵۵ واحد، زراعت با (۱۴۳) واحد افت معادل (۲.۸۵) درصد به ۴ هزار و۸۷۳» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «کمنگنز، فلوله، خکار، ثاباد، فایرا، پدرخش و چفیبر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خشرق، فروس، کهرام، فنوال، قشکر، شپارس و قثابت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی «شرکت‌های صنعتی، دریایی ایران، آسیا سیر ارس، معادن منگنز ایران  و شهد» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های ایران گچ، شهد، فراورده‌های پارس‌، صنایع جوشکاب یزد، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» بازگشایی شدند.


همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های «مهندسی تکنوتار» به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت و همچنین نماد معاملاتی «صنعت روی زنگان» در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس تعلیق شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۱ هزار و ۹۶ نوبت معاملاتی، ۵۷۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۵ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر