23 ارديبهشت 1397 - 10:56
کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد:

تاثیر کوتاه و بلندمدت «برجام» در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد هر چند برجام در کوتاه مدت تاثیر زیادی در بازار سرمایه ندارد اما اگر سیاست های حمایتی در کلیت اقتصاد شکل نگیرد در بلند مدت بورس تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۸۵۷۸۲
بورس

علی زارعی در گفتگو با ایبِنا در خصوص تاثیر لغو برجام توسط آمریکا بر معاملات بازار سرمایه، گفت: تاثیرپذیری دادوستدهای بازار سهام از این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است. نخست جو روانی ایجاد شده در بازار سرمایه در کوتاه مدت است که خوشبختانه معامله‌گران به این تصمیم تا به امروز البته با حمایت حقوقی ها در معاملات واکنشی نشان ندادند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از جنبه دیگر هم تاثیرپذیری صنایع و شرکت ها از خروج آمریکا از برجام و اثر این موضوع بر تولید و سودآوری آنها است که در پاسخ به این موضوع باید گفت اگر هم صنایع و بنگاه‌ها تاثیرپذیری از لغو برجام داشته باشند، این موضوع در بلندمدت اثر خود را خواهد گذاشت.


وی با بیان این که موضوعی که همواره مورد نیاز اقتصاد و صنایع و بنگاه‌های کشور بوده، حمایت از تولید و توان داخلی است، تصریح کرد: بر این اساس در صورتی که قوانین و مقررات حمایت کننده از صنایع وضع و اجرایی شود بدون شک به نوش‌دارویی به نام برجام برای حل مشکلات صنایع و در پی آن رونق بازار سهام نیاز نداریم.


این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: زمانی که مواد اولیه مرغوب و با قیمت مناسب به صنایع و شرکت‌ها برسد، قوانین حمایتی باشند، جلوی قاچاق گرفته شود، تعرفه سنگینی بر واردات کالاها وضع شود، فرهنگ سازی مناسبی در راستای استفاده از کالای تولید داخل کشور صورت بگیرد، تسهیلات ارزان قیمت، سریع به دست تولیدکنندگان برسد و ... در این صورت اجرا یا لغو برجام نمی تواند در هر شرایطی تعیین کننده سمت و سوی حرکت بازار سرمایه باشد.


وی افزود: معامله گران در بورس باید با تحلیل و نگاه بلندمدت به معاملات بپردازند و استراتژی صحیحی را برای فعالیت در این بازار داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر