02 شهريور 1397 - 16:20

تکلیف افرادی که از قبل سکه پیش خرید کرده‌اند چه می‌شود؟

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در توضیح طرح ممنوعیت واگذاری سکه، شرایط افرادی که از قبل سکه پیش خرید کرده اند را تشریح کرد.
کد خبر : ۹۰۳۰۳
سکه بهار آزادی
به گزارش ایبِنا، محمد رضا امیر حسنخانی، با اشاره به اعلام وصول طرح عادی ممنوعیت واگذاری سکه در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: معتقدم برای قانون نویسی، لایحه بهتر از طرح است ولی وقتی نمایندگان مشاهده می‌کنند که دولت نسبت به اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد، کاری انجام نمی‌دهد، مجبور می‌شوند که به سمت طرح نویسی بروند.

دولت نظر کارشناسی خود در خصوص طرح ممنوعیت واگذاری سکه را به مجلس ارایه کند


نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما طرح ممنوعیت واگذاری سکه را امضا کرده و اعتقاد داریم که دولت باید این طرح را مورد ارزیابی کارشناسی خود قرار داده و نظرات خود را به مجلس ارایه کند، بیان کرد: بهتر است نمایندگان بر اساس نظرات کارشناسی دولت طرح را پیش ببرند.


وی افزود: طرح ممنوعیت واگذاری سکه حداقل بهتر از آن طرحی است که سکه را بفروش رسانیم سپس قوه قضائیه افرادی را به علت خرید سکه دستگیر کند.


خرید سکه و دلار سرمایه گذاری واقعی نیست


امیر حسنخانی ادامه داد: موضوع خرید سکه یا دلار نوعی از سرمایه گذاری محسوب می‌شود ولی این سرمایه گذاری واقعی نیست بلکه سوق پیدا کردن نقدینگی به سمت بازار کاذب است که همین امر به جای تقویت سرمایه گذاری، این حوزه را دچار مشکل می‌کند.


نماینده مردم فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیگر نقاط دنیا نیز برای موضوعاتی که نقدینگی را به سمت خود می‌کشد و سرمایه گذاری را مختل می‌کند، محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرند، اینطور نیست که بگوییم فقط در ایران چنین محدودیت‌هایی لحاظ می‌شود.


وی در خصوص اینکه گفته می‌شود با مطرح شدن این طرح، بازار سکه واکنش منفی نشان داده است، افزود: این واکنش‌های بازار سکه ارتباطی به این موضوع ندارد.


افرادی که در شرایط قانونی سکه پیش خریداری کرده‌اند را اگر مشمول این قانون بدانیم، با خاک یکسان می‌شوند


امیر حسنخانی در پاسخ به این سوال که اگر این طرح تبدیل به قانون شود، تکلیف افرادی که از قبل سکه پیش خرید کرده‌اند، چه می‌شود؟، گفت: باید شرایط افرادی که سکه پیش خرید کرده‌اند را لحاظ کنیم و اثر این قانون احتمالی نباید به گذشته بازگردد.


وی افزود: اگر افرادی که در شرایط قانونی سکه پیش خریداری کرده‌اند را مشمول این قانون احتمالی بدانیم، با خاک یکسان می‌شوند.


نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان تاکید دارم که دولت باید نظر کارشناسی خود را در زمینه این طرح به مجلس ارائه کند، نمایندگان نیز اگر بدانند این طرح به ضرر جامعه است، آن را تصویب نمی‌کنند.


برچسب ها: سکه پیش فروش سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها