10 مهر 1397 - 14:15
رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با ایبِنا؛

قیمت طلا با سقوط دلار ریزش کرد/ حباب سکه ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار گفت: حباب سکه ۲۳۰ هزار تومان است در حالی که در روزهای گذشته تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.
کد خبر : ۹۲۱۱۰
سکه

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: اگر نگاه تنظیم بازاری که اکنون به بازار وجود دارد، ادامه‌دار باشد، یعنی تقاضای مردم پاسخ داده شود، طبیعتا اثرگذار است و قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت.


وی با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای تنظیم بازار، افزود: در دو سه روز گذشته بانک مرکزی تمام توان خود را برای ساماندهی بازار گذاشته که نتایج آن را مشاهده می‌کنیم و معتقدم این اقدامات باید ادامه‌دار باشد. رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به وضعیت بازار بیان داشت: وضعیت خرید و فروش نسبت به صورت دو سه روز گذشته مثبت بوده و مراجعه مردم به بازار افزایش یافته است.


محمدولی با بیان اینکه روز گذشته مراجعه مردم بیشتر برای فروش بود، تصریح کرد: امروز تعداد از مردم خرید هم می‌کنند، البته با این سطح قیمت‌ها و قدرت خرید مردم انتظار نداریم که خریدار زیاد باشد اما نسبت به سایر روزهای سال ۹۷ آرامش به بازار بازگشته و شواهد آن در بازار نمایان است.


وی درباره قیمت‌ها در بازار نیز گفت: سکه امامی ۴ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان، طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان و یک مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله می‌شود. رییس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: حباب سکه ۲۳۰ هزار تومان است در حالی که در روزهای گذشته تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.


محمدولی با بیان اینکه اگر بازار ارز از التهاب خارج شود، قیمت طلا هم کاهش پیدا می کند، اظهار داشت: اگر شرایط ادامه داشته باشد، قیمت طلا و سکه به قیمت واقعی که براساس قیمت جهانی دلار و نرخ طبیعی دلار تعیین شود می‌رسد و قیمت‌ها در بازار واقعی می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر