ادامه افت معاملات فرابورس

معاملات فرابورس روز جاری با افت 40 واحدی شاخص این بازار به پایان رسید و البته حجم و ارزش معاملات نیز با کاهش همراه شد.
کد خبر : ۹۲۳۶۷
99

به گزارش ایبِنا، در داد و ستدهای فرابورس در روز جاری، علاوه بر معامله یک میلیارد و ۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در مجموع بازارها، نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین نیز پس از ارتقا از بازار پایه به بازار دوم با قیمت هر سهم ۱۲۹۹ ریال گشایش یافت.


در ادامه روند دیروز بازارهای سهام که با ریزش قیمت‌ها و شاخص کل همراه بود امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه نیز نماگر فرابورس  اگرچه با شتاب کمتر اما تحت معاملات منفی در نمادهای مختلفی از جمله «ذوب»، «هرمز»، «سمگا»، «دماوند» و «میدکو» افت ۴۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت در ارتفاع ۱۹۸۰ واحدی قرار گرفت.


در این میان البته برخی نمادها نیز با افزایش قیمت رو به‌رو بودند به‌طوریکه رشد قیمت «تلیسه» و «تاپکیش» به ۵ درصد هم رسید و در طرف مقابل نماد «سمگا» با کاهش قیمت ۱۲درصدی صدرنشین جدول افت قیمت شد.


بازار اول


معاملات سهام در بازار اول امروز با دادوستد ۱۱۹ میلیون سهم به ارزش ۴۶۶ میلیارد ریال به پایان رسید و بازار دوم در روزی که گذشت میزبان جابه‌جایی ۲۳۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال بود که نماد «سمگا» با جابه‌جایی بیش از ۶۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.


همچنین بازار پایه در روزی که شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری ملت «وملت» و معامله سهام آن در قیمت ۲۶۳ ریال در تابلو ج بازار پایه بود، به استقبال خرید و فروش ۶۸۴ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال رفت.


بازار ابزارهای نوین مالی


در سمت دیگر، بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و (ETF) در روزی که نماد «اعتماد» مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با ارزش معاملات ۴۹۴ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملاتی را در میان تمامی بازارها به خود اختصاص داده، میزبان دادوستد ۴۱ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود.


در این بازار تابلو اوراق تسهیلات مسکن با تغییر مالکیت بیش از ۸۱ هزار ورقه اوراق تسه و تملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال روبه‌رو شد و در شرایطی که اغلب نمادهای مورد معامله در این بازار ریزش قیمتی را تا سطح حداکثر ۴.۷۱ درصد تجربه کردند، قیمت‌ها در بازه ۴۸۷ هزار تا ۶۳۵ هزار ریال نوسان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر