کاهش ۵۳۰ واحدی نماگر تالار شیشه ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری تالار شیشه ای با ۵۳۰ واحد کاهش به کانال ۱۸۲۰۰۰ واحد عقبگرد کرد.
کد خبر : ۹۳۳۴۰
بورس تهران

به گزارش ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های تالار شیشه ای با افت همراه شدند.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات با کاهش ۵۳۰ واحدی به ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۲۲۵ واحدی به ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۹۰۱ واحدی به ۱۹۲ هزار و ۳۵۰ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۴۴۹ واحدی به ۱۳۵ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۷۷۱ واحدی به ۳۵۹  هزار و ۳۱۱ واحد رسید.


نمادها تاثیر گذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی گل و گهر با ۹۴  واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۸۱ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۲ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با ۴۲ واحد، پتروشیمی پارس با ۳۸واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۶۰۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و ۱۲۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۹ هزار و ۴ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی نمادها


از سویی دیگر، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «مینو، کارتن ایران، فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، سیمان لار سبزوار، صنایع پتروشیمی زنجان، فارسیک اهواز، لیزینگ ایرانیان» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «کربن ایران، نوسازی و ساختمان تهران، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، خودکفایی آزادگان، پشمبافی توس، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، موتوژن و سرمایه‌گذاری بهمن» متوقف شدند.


امروز همچنین ۲.۵۲ درصد از کل سهام غیرمدیریتی کارخانه‌های صنعتی آزمایش از سوی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به قیمت پایه هر سهم ۵۸۰ تومان در فرابورس روانه میز فروش شد.


همچنین امروز ۳۰ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا «۷۰۷۱» در فرابورس عرضه اولیه شد.


تحرک معاملات


افزون بر این، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۹۷ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از ۴۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


همچنین ۱۰ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری غدیر ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد.


از سویی دیگر، بیش از ۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان کد به کد شد. در نهایت امروز در بازار معاملات بلوکی سهام نیز ۲۱۹.۵ میلیون سهم بانک سامان به ارزش کمتر از ۴۴ میلیارد تومان میان دو کد حقوقی منتقل شد.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۴۹ هزار و ۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است.


برچسب ها: بورس سهام شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر