توافق تهران-سئول برای استفاده از ارزهای ملی

ایران و کره جنوبی توافق کردند که در تعاملات تجاری خود به جای دلار از ارزهای ملی استفاده کنند.
کد خبر : ۹۳۴۳۴
پول کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از یانهاپ، باوجود تحریم های ایالات متحده علیه تهران، کره جنوبی و ایران توافق کردند که در تعاملات تجاری در راستای تحکیم روابط ۲ جانبه به جای دلار از ارزهای ملی استفاده کنند.


این توافق گام مهمی برای ۲ کشور محسوب می شود و نشان دهنده نگرانی های کره جنوبی در مورد حفظ روابط خود با ایران است. همچین ۲ کشور توافق کردند که در پرداخت ها، تسویه حساب های مالی و نیز حساب های بانکی از ارز ملی کره جنوبی یعنی وون استفاده کند.


این موضوع به شرکت های کره ای و ایرانی اجازه تداوم توسعه تعاملات در حوزه های مختلف را می دهد. بر همین اساس، بادامچی شبستری سفیر ایران در سئول گفت: حجم تجارت ۲ کشور در سال گذشته میلادی از ۱۲ میلیارد دلار عبور کرد.


وی در ادامه گفت: حقیقت این است که روابط تهران-سئول بر اساس واقعیت است و این مسئله باعث شده که ۲ کشور مصمم به توسعه مناسبات خود در رویارویی با اقدامات یکجانبه غیرقانونی و خصمانه آمریکا شود.


پیش از این هم «ریو جونگ هیون» سفیر کره جنوبی در تهران گفته بود که با وجود اینکه بسیاری از شرکت های اروپایی به دلیل فشار تحریم های آمریکا ایران را ترک کرده اند؛ اما شرکت های کره ای اهمیت بازار ایران را درک می کنند و ماندن را انتخاب کرده اند.


بر پایه این گزارش، ایران و شرکای تجاری آن در پاسخ به تحریم های ایالات متحده بر سر کاهش سهم دلار در تجارت متقابل مذاکراتی را انجام داده اند و روسیه، ترکیه، هند، عراق، قطر، چین و دیگر کشورها بصورت فعالانه به دنبال استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب ها بمنظور دور زدن فشارهای واشنگتن هستند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر