افزایش ۱۵۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد به کانال ۱۸۲ هزار واحدی رسید.
کد خبر : ۹۳۵۶۰
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۵۴۳ واحدی به ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۳۰۱ واحدی به ۲۸ هزار و ۴۸۲ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۸۱۴واحدی به ۱۹۲ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۱۲۲۲ واحدی به ۱۳۵ هزار و ۵۴۶ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۲۶۵۹ واحدی به ۳۵۶  هزار و ۶۳۴ واحد رسید


تاثیر نمادها


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی تاپیکو با ۱۱۷ واحد، فولاد مبارکه با ۹۶ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۸۳ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فجر با ۱۹واحد، پتروشیمی جم با ۱۱ واحد و نفت بهران با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


از سویی دیگر، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۵۸  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۹ هزار و ۷۰۶ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «گروه دارویی برکت، بورس انرژی، قند نقش جهان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری اعتبار، تامین مسکن جوانان، بیمه دی، مهندسی نصیرماشین، داروسازی زهراوی، داروسازی اکسیر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی اکسیر، بیمه دی، مارگارین، بانک انصار، قند شیرین خراسان، پلاست‌ایران، ذوب آهن اصفهان، آزمایش، چرخشگر، معدنی دماوند، سایپا آذین، بورس انرژی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، بهمن لیزینگ، سرمایه‌گذاری ملت و اعتباری ملل» متوقف شدند.


معاملات عمده


امروز در بازار دوم بوس تهران که به معاملات سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۵۰ میلیون سهم صنایع ملی مس ایران به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در عین حال بیش از ۱۱۷ میلیون سهم فولاد خراسان به ارزش کمتر از ۱۱۲ میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد. در گسترش نفت و گاز پارسیان نیز امروز ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۶.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.


معاملات انتقالی


در مخابرات اما امروز ۱۷ میلیون سهم به ارزش ۴ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی جابجا شد و ۱۵ میلیون سهم گروه مپنا به ارزش کمتر از ۹.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. امروز همچنین ۱۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت کمند به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


گفتنی است، همین وضعیت در پتروشیمی شازند با معاملات کد به کد بیش از ۱۱ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان دنبال شد. در بیمه دانا نیز ۸.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.


تحرک حقوقی ها


براساس این گزارش امروز، ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و ۵ میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از ۶.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد درنهایت امروز ۲.۵ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲ میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه شد.


براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که حمایت حقوقی‌های حامی بازار به ویژه از سهم‌های پیشرو با وجود تداوم عرضه‌های مداوم در سهم‌های مختلف باعث شد تا نماگرهای بورس دوباره سبزپوش شوند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۵۹ هزار و ۶۹۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۲ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان رسید.


برچسب ها: بورس سهام رشد شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر