ترمیم اندک ریزش‌های بورس با رشد ۲۲۰۰ واحدی شاخص

شاخص بورس در پایان معاملات امروز با بیش از ۲۲۰۰ واحد رشد اندکی از ریزش های روزهای قبل را جبران کرد.
کد خبر : ۹۳۷۹۵
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۲۵۸ واحدی به ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد، شاخص کل هم ‌وزن اما با رشد ۱۷۰ واحدی به ۲۷ هزار و ۹۲۲ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲۱۳۲ واحدی به ۱۸۷ هزار و ۱۲۷ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۱۵۶۲ واحدی به ۱۳۰ هزار و ۶۸ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۴۹۹۰ واحدی به ۳۴۷  هزار و ۶۰۹ واحد رسید.


نماهای تاثیرگذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس هر یک با ۱۹۴ واحد، فولاد مبارکه با ۱۵۱ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۱۴۲ واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۹۷واحد، ایران ترانسفو با ۳۲ واحد و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با ۱۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «بازرگانی صنعتی آینده‌ سازان بهشت پارس، قند نقش‌جهان، قند مرودشت، بهمن لیزینگ، داروسازی سبحان انکولوژی، سپرده‌گذاری مرکزی، مبین وان‌کیش، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت و دامپروری پارس، آتیه داده پرداز، بین‌المللی توسعه ساختمان، گروه دارویی برکت، شیشه همدان، فرآورده‌های نسوز آذر، صنایع لاستیکی سهند، کارخانجات پارس الکتریک» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «مبین وان کیش، مهندسی فیروزا، گسترش صنایع انرژی آذرآب، کارخانه‌های تولید صنعتی خراسان، حق تقدم استفاده نشده پارس سوویچ و پاکسان» متوقف شدند.


این گزارش می افزاید: امروز همچنین نماد معاملاتی قند شیرین خراسان جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد. در عین حال اطلاعیه آگهی عرضه ۱۶.۸ درصد از سهام غیر مدیریتی کشت و صنعت شهداب ناب خراسان به قیمت پایه حدود کمتر از ۲۹ میلیارد تومان برای عرضه در روز چهارشنبه این هفته در بازار دوم فرابورس منتشر شد.


معاملات عمده


از سویی دیگر، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد ۱۰۳ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.


در عین حال معاملات انتقالی میان سهامداران عمده پرداخت الکتریک سامان کیش به جابجایی بیش از ۱۶.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۷ میلیارد تومان انجامید. امروز همچنین کمتر از ۱۲.۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش کمتر از ۲۱ میلیارد تومان کد به کد شد. در پتروشیمی مبین اما ۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۶۸ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر