05 آذر 1397 - 13:22
ایبِنا گزارش می‌دهد:

ثبت نام کارت سوخت بانکی از امروز آغاز شد

ثبت نام کارت سوخت با ایجاد زیرساخت الکترونیکی از طریق دولت الکترونیک و جایگزین سازی کارت بانکی با کارت سوخت از امروز آغاز شد.
کد خبر : ۹۳۹۹۷
کارت سوخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کارت سوخت در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت از کشور و کاهش آمار قاچاق چهل هزار لیتری سوخت به صورت روزانه پس از سه سال بعد از تک نرخی شدن بنزین در سال ۱۳۹۴ حالا دوباره احیاء خواهد شد تا وضعیت سوخت در کشور مدیریت شود؛ در همین راستا ضروری است تا صاحبان خودروها و موتورسیکلت‌ها از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ کارت سوخت  را با هزینه ۳۳ هزار تومان دریافت کنند یا  به صورت رایگان از طریق سامانه دولت همراه و اپلیکیشن دولت همراه نسبت به دریافت کارت سوخت بانکی (تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت برای سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت) اقدام کنند که این فرآیند از امروز دوشنبه پنجم آذرماه شروع شده و تا ۲۴ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.


نسخه جدید اپلیکیشن دولت همراه با قابلیت ثبت نام کارت سوخت در پرتال خدمات دولت همراه آماده شده و از طریق کافه بازار نیز برای دانلود در دسترس است؛ همچنین کاربران با ثبت نام در این پرتال از طریق سایت دولت همراه می‌توانند اقدام به ثبت نام کارت سوخت بانکی نمایند وباید برای دسترسی به این خدمات باید سرویس وی پی ان خود را قطع  کنند؛ برای ورود به پرتال خدمات دولت همراه اینجا کلیک کنید.


جدول زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه، براساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه



از جمله اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام الکترونیکی و رایگان کارت سوخت باید به موارد زیر اشاره داشت:



  • شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

  • کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

  • اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

  • انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳******۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.

  • پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.


لازم به ذکر است؛ مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت به منظور دریافت کارت سوخت باید فرآیند ثبت نام را برای هر خودرو و موتور سیکلت یک بار انجام دهند و برای هر خودرو یا موتورسیکلت اطلاعات کارت بانکی جدیدی را مطابق با کد ملی خود در سامانه وارد کنند.


گفتنی است؛ مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، باید همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر