به دلیل افزایش نرخ بهره:

سپرده گذاری در بانک های اماراتی به رکورد ۴۳ میلیارد دلار رسید

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد حجم سپرده گذاری ها ۳ تا ۶ ماه در بانک های این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی به رکورد ۴۳ میلیارد دلاری رسید.
کد خبر : ۹۵۴۸۶
درهم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد حجم سپرده گذاری های ۳ تا ۶ ماه در بانک های این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۸.۴ درصد افزایش به ۱۵۷.۸ میلیارد درهم معادل ۴۲.۹ میلیارد دلار رسید.


همچنین یکی از دلایل اصلی این افزایش به بالارفتن نرخ بهره سپرده گذاری ها نسبت داده می شود. رشد سپرده گذاری های ۳ تا ۶ ماهه از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی روند پایداری داشته و این رقم در ۳ ماه سوم سال گذشته میلادی در مجموع به ۱۸۰.۷ میلیارد درهم رسید؛ اما این رقم در ماه سپتامبر ۱۵۰ میلیارد درهم ثبت شد.


البته میزان سپرده گذاری های ۳ تا ۶ ماه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۵۷.۸ میلیارد درهم افزایش پیدا کرد. سپرده گذاری های ۳ تا ۶ ماهه ۱۶.۵ درصد از تراز بانک های اماراتی را به لحاظ انواع مختلف سپرده گذاری ها تشکیل می دهد. بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد مجموع سپرده گذاری در بانک های اماراتی در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۵۶ میلیارد درهم بوده است.


بر پایه این گزارش، سپرده گذاری های ۶ ماهه در بانک های امارات در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۵۴.۴ درصد افزایش پیدا کرد و این رقم برای سپرده گذاری های ۱۲ ماه به ۳۶ درصد رسید.


بانک مرکزی امارات اعلام کرد افزایش نرخ بهره در این کشور به تصمیمات فدرال رزرو آمریکا نسبت داده می شود که در سال گذشته میلادی بانک مرکزی آمریکا بیش از ۴ مرتبه نرخ بهره را افزایش داده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر