09 بهمن 1397 - 16:02

ایجاد کیف پول آفلاین با رمز ارز ملی دارای پشتوانه ریال

معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک افزود: رمز ارز ملی با پشتوانه ریال می‌تواند در نهایت به ایجاد یک کیف پول آفلاین منجر شود تا مشکلات چاپ اسکناس با توجه به محدودیت‌ها را خنثی کرد.
کد خبر : ۹۶۴۷۹
...

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی میرزایی اسکویی مدیرعامل شرکت سیتکس عصر امروز در میزگرد چرا انقلاب؟ چرا بلاک‌چین؟ گفت: در سال ۲۰۳۰ ابرکامپیوترها وارد چرخه زندگی انسان‌ها با ظرفیت پردازشی بالایی می‌شوند، زمانی که ساتوشی ناکاماتو بلاک‌چین را معرفی کرد، پاسخ مطلق سوالات را نداد و بسیاری ابهامات در خصوص آن وجود دارد.


وی ادامه داد: فناوری بلاک‌چین مقدمه‌ای برای توزیع قدرت است و صرفا در حوزه مالی و بانکی کاربرد ندارد و در سایر حوره‌ها می‌تواند یک راهکار زیرساختی باشد. مدیرعامل سیتکس تاکید کرد: بلاک‌چین یک شروع زیرساختی است که ایده ای مبتنی بر این فناوری ایجاد خواهند شد و همه این مسئله باعث می‌شود تا بلاک‌چین یک انقلاب باشد.


میرزایی خاطر نشان کرد: تمامی انقلاب‌ها بر علیه کسانی است که قصد ندارند تا تعییر کنند؛ همانطور که دکتر دیواندری تاکید کردند بلاک‌چین یک فرصت بسیار خوب است. وی تاکید کرد: رمز ارز ملی قرار نیست جای بیت کوین را بگیرد یا تحریم‌ها را دور بزند و تمامی مشکلات کشور را حل کند، اما اجرای درست آن به نفع کشور خواهد بود.


ایجاد کیف پول آفلاین با رمز ارز ملی دارای پشتوانه ریال


نوش آفرین مومن واقفی، معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک نیز در میزگرد چرا انقلاب؟ چرا بلاک چین؟ با اشاره به انقلاب بلاک‌چین و نگاه‌ها به این فناوری گفت: انقلاب‌ها می‌توانند دستاوردهای بد یا خوبی داشته باشند و از سویی می‌تواند دستاوردهای خوب را از بین ببرند و انقلاب بلاک‌چین نیز از همین دسته از انقلاب‌هاست که می‌تواند ضربه‌ای وارد کند یا چالش ها را برطرف کند.


وی افزود: فناوری بلاک‌چین، انقلاب اشیا است که از ترکیب اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ایجاد می‌شود و در هوشمند سازی تحولی بزرگ را به دنبال دارد. معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم واقع بینانه با بلاک‌چین برخورد کنیم، می‌توانیم از مزایای فناوری زنجیره بلوک استفاده کنیم و امیدوارم ما بتوانیم از آن استفاده کنیم.


وی تاکید کرد: هاروارد معتقد است در ۱۰ سال آینده، فناوری بلاک‌چین دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد؛ بانک‌های مرکزی، غول‌های فناوری و شرکت‌های نوپا به دنبال بهره‌گیری از این فناوری هستند که نشان می‌دهد تا علاقه‌ای فراگیر از سوی کسب و کارها و رگولاتورها به این فناوری وجود دارد.


مومن واقفی با بیان اینکه احراز هویت از دستاوردهای اصلی فناوری بلاک‌چین است، اظهار داشت: ایجاد پروتوتایپ برای بررسی رمز ارزها است و بسیاری از بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی ایران برای تحقیق و بررسی درباره کاربردهای آن اقداماتی انجام داده است.


وی با اشاره به رمز ارز ملی افزود: رمز ارز ملی با پشتوانه ریال می‌تواند در نهایت به ایجاد یک کیف پول آفلاین منجر شود تا مشکلات چاپ اسکناس با توجه به محدودیت‌ها را خنثی کرد.


رونمایی از سامانه تامین مالی جمعی بر بستر بلاک‌چین در ۲۲ بهمن ماه


بهرنگ صادقی، مدیر توسعه تکنولوزی شرکت فرابورس ایران نیز درباره فرآیند خلق ثروت گفت: برای تولید ثروت باید یک شبکه به صورت هماهنگ، فعالیت انجام دهد؛ اعتقاد دارم ثروت از جا به جایی کالا، ثروت و داده تولید می‌شود.


وی با اشاره به دستورالعمل‌ها و شرایط پذیرش تکنولوژی‌ها گفت: تکنولوژی باید مورد قبول مسائل شرعی باشد و در عین حال تراکنش‌ها قابل ردگیری شود چرا که نیاز حاکمیت به شمار می‌رود؛ از سویی دیگر این فناوری بتواند اطمینان دهد تا جعلی در شبکه بخصوص در شبکه‌های مالی با توجه به اهمیت بالا ایجاد نشود، می‌تواند در تولید ثروت موفق باشد که در بلاک‌چین شاهد آن هستیم‌ و فناوری زنجیره بلوک می‌تواند در کشور به موفقیت دست پیدا کند.


مدیر توسعه تکنولوزی شرکت فرابورس ایران با بیا این که فناوری زنجیره بلوک کاربردهای متعددی دارد، گفت: فناوری بلاک‌چین نیامده تا همه چیز را از بین ببرد یا زیرساخت‌ها را دچار تغییراتی اساسی کند بلکه با پیدایش قراردادهای هوشمند و اثبات قراردادها شاهد افزایش شفافیت هستیم و بلاک‌چین می‌تواند کاربردهایی متعدد در زمینه بازارهای مالی داشته باشد.


صادقی تاکید کرد: بستر تامین مالی جمعی مبتنی بر فناوری بلاک چین در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۲ بهمن ماه رونمایی خواهد شد؛ خوشبختانه با توافق سه وزیر توکن‌های تامین مالی جمعی از ثبت در سازمان بورس معاف خواهند بود تا در روند تامین مالی تسهیل شود. وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در استفاده از فناوری بلاک‌چین در بسیاری از کشورها جلوتر هستیم و ایران از جایگاه مناسبی برخوردار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر