پکن؛

جنگ تجاری آمریکا-چین فرصت عالی برای طرف‌های ثالث

دبیر کل انجمن توسعه فرامرزی چین گفت: جنگ تجاری میان آمریکا و چین می تواند فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های روسی و طرف‌های ثالث ایجاد کند که باید از آن استفاده کنند.
کد خبر : ۹۷۱۱۷
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، هی ژنوی دبیر کل انجمن توسعه فرامرزی چین گفت: جنگ تجاری آمریکا-چین و تحریم های ایالات متحده علیه روسیه می تواند فرصت عالی برای شرکت های روسی باشد.


وی افزود: سال گذشته میلادی با وجود چالش های ژئوپولتیکی، سال مهمی برای روسیه و چین بود و رشد اقتصادی آنها ادامه داشت. این مقام چینی گفت: وخیم شدن روابط پکن با واشنگتن تاثیر جدی و مثبتی بر روی همکاری روسیه و چین دارد؛ ضمن اینکه گردش تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.



دبیر کل انجمن توسعه فرامرزی چین گفت: روند صعودی قابل توجهی در زمینه همکاری کشاورزی بین دو کشور در سال گذشته میلادی حاصل شد. برای مثال، صادرات سویا از روسیه به چین در سال ۲۰۱۸ میلادی با یک و نیم برابر افزایش در مجموع به ۸۰۰ هزار تُن رسید که علت اصلی آن به جنگ تجاری آمریکا-چین و کاهش قابل توجه واردات سویای آمریکایی از سوی چین بود.


هی ژنوی گفت: چین بازار بزرگی برای محصولات کشاورزی روسیه از قبیل بلال، غلات، گوشت و دیگر کالاها است. وی افزود: در چین می گوییم وقتی خدا درب ها را باز می کند، پنجره را هم باز می کند؛ بنابراین چین بازار خود را به روی محصولات روسی باز کرده است.  


وی تصریح کرد که جنگ تجاری برای چین و آمریکا بسیار بد است؛ اما شانس و فرصت های جدیدی را برای طرف های ثالث فراهم می کند و آنها باید از این فرصت استفاده کنند. به گفته ژنوی، بسیاری از بنگاه های اقتصادی چینی نسبت به تحریم روسیه از سوی آمریکا و ایجاد مشکلاتی برای تراکنش های متقابل به دلار با شرکای روسی خود نگران هستند؛ این در حالی است که ممنوعیت کامل در پرداخت ها به دلار احتمال افزایش تراکنش ها به ارزهای ملی را افزایش می دهد.  



برچسب ها: تحریم چین روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر