ترامپ افزایش تعرفه گمرکی برای کالاهای چینی را به تعلیق درآورد

رییس جمهور آمریکا گفت: افزایش ۲۵ درصدی تعرفه گمرکی برای کالاهای چینی را به دلیل سازنده بودن مذاکرات با پکن به تعویق انداخته است.
کد خبر : ۹۷۵۰۳
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت: از آنجایی که مذاکرات ایالات متحده و چین برای حل اختلافات تجاری دوجانبه سازنده بود، افزایش تعرفه های گمرکی را بر روی کالاهای چینی به تعویق در می آورد.


وی گفت: از اینکه اعلام می کنم آمریکا در مذاکرات تجاری با چین بر سر موضوعات ساختاری مهم از قبیل حفاظت از حقوق معنوی، انتقال فناوری، کشاورزی، خدمات، ارزی و دیگر موارد به پیشرفت قابل توجهی رسیده خوشحال هستم. در نتیجه سازنده بودن این مذاکرات، تصمیم گرفتم که افزایش تعرفه ها را که برای یکم ماه مارس برنامه ریزی شده بود را به تعویق بیاندازم.


ترامپ افزود: با فرض اینکه دو طرف پیشرفت بیشتری بدست بیاورند، در حال برنامه ریزی یک نشست با رییس جهمور چین و خودم به منظور نتیجه گیری این توافق هستیم. بر پایه این گزارش، در ابتدای دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی روسای جمهور آمریکا و چین در نشستی در  آرژانتین توافق کرده بودند طی ۳ ماه آینده در مورد توافقات تجاری میان دو کشور نتیجه گیری کنند. ترامپ گفته بود که توافق کرده از یکم ژانویه سال جاری میلادی تعرفه ها را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد برای ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی افزایش ندهد.


برچسب ها: چین آمریکا ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر