امارات ۱۰۰ میلیون دلار بدهی شهروندان خود را می‌بخشد

صندوق تسویه حساب بدهی امارات متحده عربی اعلام کرد که بدهی بیش از ۳ هزار اماراتی را به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون دلار برای ارتقاء سطح زندگی آنها می‌بخشد.
کد خبر : ۹۷۵۳۶
درهم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق تسویه حساب بدهی امارات متحده عربی اعلام کرد قصد دارد بدهی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ اماراتی را که به ارزش ۳۶۱ میلیون درهم معادل تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار است را ببخشد.


در همین حال جابر محمد غنام السویده مدیر کل دادگاه سلطنتی ابوظبی و رییس کمیته عالی صندوق تسویه حساب بدهی امارات گفت: این اقدام با هدف افزایش استاندارد زندگی برای همگان در امارات در راستای ثبات سطح بالای اجتماعی است.


به گفته وی، این اقدام سخاوتمندانه بار مالی را برای شهروندان اماراتی کاهش خواهد داد. بخشودگی بدهی ها همزمان با «سال گذشت» که از سوی پادشاه این کشور اعلام شده، تقارن پیدا می کند.


بر همین اساس، این طرح از طریق فدراسیون بانک های اماراتی و بانک مرکزی این کشور به همراه ۱۳ بانک محلی اجرا خواهد شد. بانک های ملی امارت از جمله بانک اسلامی دوبی، بانک تجاری ابوظبی، ان بی دی و... آماده استخراج بدهی ها هستند.


بر پایه این گزارش، دولت امارات یکسری جلسات برای بهبود دانش مالی اماراتی ها به واسطه آموزش ریسک های زندگی در حوزه وام ها و آموزش به جوانان برای چگونگی مدیریت دارایی های خود راه اندازی کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر