09 اسفند 1397 - 09:39
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت

نمایندگان مجلس با افزایش حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومانی حقوق کارکنان دولت موافقت نکردند و براساس مصوب مجلس حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
کد خبر : ۹۷۶۵۱
حقوق کارمندان

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم شب گذشته مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با پیشنهاد بازگشت به بند (الف) تبصره (۱۲) لایحه دولت با ۹۹ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


براساس این گزارش  پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.


گفتنی است غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار  در مجلس پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در خصوص میزان افزایش حقوق را داد که  به تصویب مجلس رسید. در اصلاحیه کمیسیون تلفیق که مجلس با آن مخالفت کرد، آمده بود که دولت مکلف است دریافتی کارکنان دولت را به گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات مبلغ افزایش آن نسبت به سال ۱۳۹۷ حداقل ۵ میلیون ریال و حداکثر ۱۰ میلیون ریال باشد. پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که طبق لایحه دولت حقوق کارکنان دولت را در سال آتی به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.


برچسب ها: مجلس حقوق دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر