10 فروردين 1398 - 10:07

موج مثبت در بورس های جهان پس از مذاکره چین و آمریکا

بورس های جهان پس از مذاکرات چین و آمریکا با رشدی مثبت مواجه شدند.
کد خبر : ۹۸۵۴۵
بورس

به گزارش ایبِنا، بازارهای آسیایی معاملات آخرین روز کاری هفته را با روند افزایشی آغاز کردند در حالی که مذاکرات صلح آمیز میان چین و آمریکا به پیشرفت های قابل ملاحظه ای رسیده است و به نظر می رسد مراسم شام شب گذشته نشان دهنده نزدیکی به یک صلح تجاری بین این دو کشور باشد.


به گزارش رویترز، افزایش قیمت اوراق قرضه کشورها پس از افت چشمگیر این اوراق که نشان دهنده رکود اقتصادی بوده، توانست کمی چشم انداز آتی اقتصادی را ملایم تر کند.


این در حالی است که، شاخص آسیا پاسفیک معاملات آخرین روزکاری هفته را با رشد ۰.۵ درصدی آغاز کرد و و نیکی ژاپن هم ۱ درصد مثبت شد.


شاخص شانگهای چین با امید به برقراری یک توافق تجاری منفعت آمیز با رشد ۲ درصدی رو به رو شد.


به نظر می رسد مقامات آمریکا و چین به نقاط مثبتی در این توافق صلح تجاری رسیده اند و حالا بر روی جزئیات تمرکز بیشتری دارند.


این روزنه های امیدوارکننده موجب شد شاخص های وال استریت هم نسبت به بهبود اوضاع صادرات و واردات به چین بتواند روند مثبت متغیرهای خود را شاهد باشد.


به این ترتیب شاخص اس اند پی در روز پنجشنبه ۰.۳ درصد مثبت شد و شاخص نزدک هم ۰.۳۴ درصد افزایش داشت


آمارهای اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد کمی بازار را آرام کرد اما همچنان نگرانی ها نسبت به آینده اقتصادی آمریکا در میان سرمایه گذاران وجود دارد.



بر اساس این آمار منتشر شده، تولیدناخالص داخلی آمریکا از ۲.۶ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است که نشان دهنده رشد آهسته اقتصادی در این کشور است.


موتسومی کاگاوا، تحلیل گر کارگزاری راکوتن در ژاپن در این خصوص بیان داشت: مشخص است که سرعت رشد اقتصاد آمریکا کند شده است اما زمان دقیق ورود این کشور به رکود اقتصادی مشخص نیست. سود معقول اوراق قرضه این کشور می تواند پشتوانه اقتصاد آن باشد. از آنجایی که به نظر می رسد این کشور در سال جاری انتخابات را در جریان داشته باشد به همین دلیل افزایش بی رویه این اوراق می تواند به اقتصاد این کشور لطمه بزند.


اما در بازار ارز جهانی، قیمت یورو پس از این که در سه هفته گذشته با روند منفی در مقایسه با دلار همراه شد توانست کمی به ثبات برسد.


قیمت ین با کمی کاهش در مقایسه با دلار همراه شد اما قیمت لیر ترکیه نوسان شدیدی را متحمل شد.


افت قیمت لیر ترکیه همزمان با جهش ۱۴ درصدی نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله این کشور اتفاق افتاد.


فرضیاتی که در خصوص اعمال محدودیت تبدیل لیر به دلار و انتقال پول به خارج از ترکیه پیش آمده است موجب افزایش ریسک سرمایه گذاران خارجی در ترکیه و به هم خوردن ثبات ارزی این کشور شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر